Запис Детальніше

USAGE OF SOCIAL SERVICES IN THE PROCESS OF ORGANIZATION OF COMMUNICATION FOR FOREIGN LANGUAGE TEACHERS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title USAGE OF SOCIAL SERVICES IN THE PROCESS OF ORGANIZATION OF COMMUNICATION FOR FOREIGN LANGUAGE TEACHERS
ОРГАНИЗАЦИЯ ОБЩЕНИЯ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ С ПОМОЩЬЮ СОЦИАЛЬНЫХ СЕРВИСОВ
ОРГАНІЗАЦІЯ СПІЛКУВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ЗА ДОПОМОГОЮ СОЦІАЛЬНИХ СЕРВІСІВ
 
Creator Chernii, Myloslava M.
 
Subject communicative culture; social services; pro-activity; blog; social group; social network
коммуникативная культура; социальные сервисы; проактивность; блог, социальная группа; социальная сеть
комунікативна культура; соціальні сервіси; проактивність; блог; соціальна група; соціальна мережа
 
Description Today especially urgent problem is communication and the development of communication skills of future teachers as well as communicative culture is the main structural component of his professionalism. Schools and classes, both conventional and virtual, must have teachers, armed with technology resources and skills, and able to effectively teach the subject using information and communication technologies. It all comes down to the fact that the modern teacher has to be aware of the latest technologies that can help him to organize trainings and communication. Therefore, a special role is given to the training of future teachers and vector of application of social services in the organization of communication in the learning process.
Сегодня особенно актуальной становится проблема общения и развития коммуникативных навыков будущего учителя, так как коммуникативная культура является основной структурной составляющей его профессионализма. Школы и классы, как обычные, так и виртуальные, должны иметь учителей, вооруженных технологическими ресурсами и умениями, и умеющих эффективно обучать предмету с использованием информационно-коммуникационных технологий. Все сводится к тому, что современный учитель вынужден быть в курсе новейших технологий, которые могут ему помочь организовать обучение и общение. Поэтому особая роль должна уделяться подготовке будущих учителей и вектору применения социальных сервисов в организации общения в процессе обучения.
Нині особливо актуальною стає проблема спілкування та розвитку комунікативних навичок майбутнього вчителя, так як комунікативна культура є основною структурною складовою його професіоналізму. Школи і класи, як звичайні, так і віртуальні, повинні мати вчителів, озброєних технологічними ресурсами й уміннями, і які вміють ефективно навчати предмету з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Усе зводиться до того, що сучасний учитель вимушений бути обізнаний з новітніми технологіями, які можуть йому допомогти організувати навчання і спілкування. Тому особливо важливу роль слід приділяти підготовці майбутніх учителів і вектору застосування соціальних сервісів в організації спілкування в процесі навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-10-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/878
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 37, No 5 (2013); 99-115
Информационные технологии и средства обучения; Vol 37, No 5 (2013); 99-115
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 99-115
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 99-115
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/878/685
 
Rights Copyright (c) 2013 Myloslava M. Chernii
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0