Запис Детальніше

STUDENTS’ INFORMATION AND СOMMUNICATION COMPETENCE AS AN ASPECT OF MONITORING (OESD AND IEA INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDY EXPERIENCE)

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title STUDENTS’ INFORMATION AND СOMMUNICATION COMPETENCE AS AN ASPECT OF MONITORING (OESD AND IEA INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDY EXPERIENCE)
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧЕНИКОВ КАК АСПЕКТ МОНИТОРИНГА (ОПЫТ МЕЖДУНАРОДНЫХ СРАВНИТЕЛЬНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ ОEСD И IEA)
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНИКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ ЯК АСПЕКТ МОНІТОРИНГУ (ДОСВІД МІЖНАРОДНИХ ПОРІВНЯЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ОEСD ТА IEA)
 
Creator Hrytsenchuk, Olena O.
 
Subject pupils’ information and communication competence (IC-competence); quality monitoring; general secondary education
информационно-коммуникационная компетентность (ИК-компетентность) учащихся; мониторинг; общее среднее образование
інформаційно-комунікаційна компетентність (ІК-компетентність) учнів; моніторинг; моніторинг ІК-компетентності; середня освіта
 
Description The article deals the experience of the The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA and the Organisation for Economic Cooperation and Development - OECD in monitoring studies of students’ information and communication competence ( IC - competence ) of secondary schools, presented an analysis of common approaches to monitoring studies IC - competence of pupils in Europe at the present stage. There are identified peculiarities, common trends and future development.
В статье отражен опыт международных организаций: Международной ассоциации оценивания учебных достижений (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA ) и Организации по экономическому сотрудничеству и развитию ОЭСР (Organisation for Economic Cooperation and Development - ОEСD) по мониторинговым исследованиям информационно - коммуникационной компетентности (ИК - компетентности) учащихся общеобразовательных учебных заведений; представлен анализ общих подходов к мониторинговым исследованиям ИК - компетентности учащихся в странах Европы на современном этапе. Определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития.
У статті висвітлено досвід міжнародних організацій: Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA) та Організації з економічного спiвробiтництва та розвитку ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) щодо моніторингових досліджень інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів; подано аналіз загальних підходів до моніторингових досліджень ІК-компетентності учнів у країнах Європи на сучасному етапі. Визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/958
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 38, No 6 (2013); 1-12
Информационные технологии и средства обучения; Vol 38, No 6 (2013); 1-12
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 1-12
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 1-12
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/958/709
 
Rights Copyright (c) 2013 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0