DESIGNING OF THE MODEL OF DISTANCE EDUCATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS TRAINING OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
DESIGNING OF THE MODEL OF DISTANCE EDUCATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS TRAINING OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS
ПРОЕКТИРОВАНИЕ МОДЕЛИ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В СИСТЕМЕ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ ПРОЕКТУВАННЯ МОДЕЛІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ |
|
Creator |
Mukoviz, Oleksii P.
|
|
Subject |
distance learning; system of distance learning; lifelong education of primary school teachers
дистанционное обучение; система дистанционного обучения; непрерывное образование учителей начальной школы дистанційне навчання; система дистанційного навчання; неперервна освіта вчителів початкової школи |
|
Description |
The article presents general scientific approach to typology of models in the theory of pedagogical modeling, main requirements, and their functional characteristics. Conceptual statements used by researchers in the process of pedagogical objects modeling are outlined. The author presents his model of distance education in the system of continuous training of primary school teachers on the basis of distance-learning education organization in higher educational establishments considering possibilities of its application in the system of continuous training of primary school teachers. Technological base of the model is presented on the web-site of the system of continuous training of primary school teachers, developed in the domain network of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University (http://sno.udpu.org.ua/).
В статье анализируется общенаучный подход к типологии моделей в теории педагогического моделирования, основные требования к ним, функциональные признаки. Выделены концептуальные положения, которые используются учеными при моделировании педагогических объектов. На основе анализа организации дистанционного обучения в высших учебных заведениях и с учетом возможностей применения в системе непрерывного образования учителей начальной школы спроектировано авторскую модель дистанционного обучения в системе непрерывного образования учителей начальной школы. Технологическую основу модели отражает сайт системы непрерывного образования учителей начальной школы, разработанный в доменной сети Уманского государственного педагогического университета имени Павла Тычины (http://sno.udpu.org.ua/). У статті аналізується загальнонауковий підхід до типології моделей у теорії педагогічного моделювання, основні вимоги до них, функціональні ознаки. Виділено концептуальні положення, які використовуються науковцями під час моделювання педагогічних об’єктів. На основі аналізу організації дистанційного навчання у вищих навчальних закладах і з урахуванням можливостей застосування у системі неперервної освіти вчителів початкової школи спроектовано авторську модель дистанційного навчання у системі неперервної освіти вчителів початкової школи. Технологічну основу моделі відображає сайт системи неперервної освіти вчителів початкової школи, розроблений у доменній мережі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (http://sno.udpu.org.ua/). |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-06-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1053
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 209-217
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 209-217 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 209-217 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 209-217 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1053/798
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Oleksii P. Mukoviz
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|