ORGANIZATION OF DISTANCE LEARNING FOR MEETING THE NEEDS OF MODERN STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ORGANIZATION OF DISTANCE LEARNING FOR MEETING THE NEEDS OF MODERN STUDENTS
ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТРЕБ СУЧАСНИХ СТУДЕНТІВ ОРГАНИЗАЦИЯ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ДЛЯ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ПОТРЕБНОСТЕЙ СОВРЕМЕННЫХ СТУДЕНТОВ |
|
Creator |
Umryk, Mariia A.
|
|
Subject |
distance learning, distance education, distance learning principles, net generation, educational measurements
дистанційне навчання; дистанційна освіта; принципи дистанційного навчання; мережеве покоління; освітні вимірювання дистанционное обучение; дистанционное образование; принципы дистанционного обучения; сетевое поколение; образовательные измерения |
|
Description |
The use of modern information technologies, including distance learning, significantly strengthened the traditional approaches to the educational process in higher education institutions. On the one hand, the reason for this is the rapid development of information and communication technologies, and as a consequence, appearance of new modern pedagogical approaches to conducting lectures, practical and laboratory trainings. On the other hand, students also have changed. Under present conditions, they have a number of personal qualities that were not inherent to pupils and students of previous years. The article argues the use of distance learning technologies and the possibilities of modern specialists trained in educational measurements in the field of distance learning.
Використання сучасних інформаційних технологій, зокрема дистанційного навчання, значно підсилило традиційні підходи до організації навчально-виховного процесу вищих навчальних закладів. З одного боку, причиною цього є швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій і, як наслідок, поява нових сучасних педагогічних підходів до проведення лекційних, практичних, лабораторних занять. З іншого боку, змінився сам студент, який відповідно до сучасних умов володіє низкою якостей особистості, які не були притаманні учням і студентам попередніх років. У статті аргументується використання дистанційних технологій навчання, а також розглянуто можливості підготовки сучасних спеціалістів освітніх вимірювань у галузі дистанційного навчання. Использование современных информационных технологий, в частности дистанционного обучения, значительно усилило традиционные подходы к организации учебно-воспитательного процесса высших учебных заведений. С одной стороны, причиной этого является быстрое развитие информационно-коммуникационных технологий и, как следствие, появление новых современных педагогических подходов к проведению лекционных, практических, лабораторных занятий. С другой стороны, изменился сам студент, который в соответствии с современными условиями обладает рядом качеств, которые не были свойственны ученикам и студентам предыдущих лет. В статье аргументируется использование дистанционных технологий обучения, а также рассмотрены возможности подготовки современных специалистов образовательных измерений в области дистанционного обучения. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-02-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензируемая статья Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1175
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 45, No 1 (2015); 146-155
Информационные технологии и средства обучения; Vol 45, No 1 (2015); 146-155 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 45, No 1 (2015); 146-155 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 45, No 1 (2015); 146-155 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1175/889
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Mariia A. Umryk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|