IMPLEMENTATION OF FUNCTIONS OF ELECTRONIC DEAN'S OFFICE USING PLATFORM MOODLE
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
IMPLEMENTATION OF FUNCTIONS OF ELECTRONIC DEAN'S OFFICE USING PLATFORM MOODLE
РЕАЛИЗАЦИЯ ФУНКЦИЙ ЭЛЕКТРОННОГО ДЕКАНАТА СРЕДСТВАМИ ПЛАТФОРМЫ MOODLE РЕАЛІЗАЦІЯ ФУНКЦІЙ ЕЛЕКТРОННОГО ДЕКАНАТУ ЗАСОБАМИ ПЛАТФОРМИ MOODLE |
|
Creator |
Shcherbyna, Oleksandr A.
|
|
Subject |
Electronic Dean's Office; Moodle; Subcourse; meta course; cohort; distance learning technologies
электронный деканат; Moodle; субкурс; мета-курс; глобальная группа; дистанционные технологии обучения електронний деканат; Moodle; субкурс; мета-курс; контингент; дистанційні технології навчання |
|
Description |
The introduction of information and communication technologies (ICT) allows to more effectively and efficiently solve planning and organization tasks, as well as implementation and monitoring of educational process, which are usually handled by the dean's office. The article shows how the functions of electronic dean's office can be implemented in Moodle learning management system using public plugins. In particular, the methods for collection, processing and generalization of operational information about students’ performance are considered. A method of students’ enrollment is offered. The method uses the meta courses and cohorts mechanisms, which allow significantly reduce the amount of work for site administration.
Внедрение информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) позволяет более успешно и оперативно решать задачи планирования, организации, проведения и контроля учебного процесса, которые обычно осуществляются деканатом. В статье показано, как функции электронного деканата могут быть реализованы в системе управления обучением Moodle с использованием общедоступных плагинов. В частности, рассматриваются способы сбора, обработки и обобщения оперативной информации об успеваемости студентов. Предлагается метод записи студентов на курсы с использованием механизмов мета-курсов и глобальных групп, позволяющий значительно сократить объем работ по администрированию сайта. Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) дозволяє успішніше й оперативніше розв’язувати задачі планування, організації, проведення і контролю навчального процесу, які, зазвичай, здійснюються деканатом. У статті показано, як функції електронного деканату можуть бути реалізовані в системі управління навчанням Moodle з використанням загальнодоступних плагінів. Зокрема, розглядаються способи збору, обробки та узагальнення оперативних відомостей щодо успішності студентів. Пропонується метод запису студентів на курси з використанням механізму мета-курсів і контингентів, що дозволяє значно скоротити обсяг робіт з адміністрування сайту. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-01-01
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1312
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 50, No 6 (2015); 139-151
Информационные технологии и средства обучения; Vol 50, No 6 (2015); 139-151 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 50, No 6 (2015); 139-151 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 50, No 6 (2015); 139-151 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1312/992
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Oleksandr A. Shcherbyna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|