ORGANIZATIONAL-METHODICAL ASPECTS OF TRAINING ON THE BASIS OF INFORMATION ENVIRONMENT MOODLE
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ORGANIZATIONAL-METHODICAL ASPECTS OF TRAINING ON THE BASIS OF INFORMATION ENVIRONMENT MOODLE
ОРГАНИЗАЦИОННО-МЕТОДИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОБУЧЕНИЯ НА БАЗЕ ИНФОРМАЦИОННОЙ СРЕДЫ MOODLE ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ НА БАЗІ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА MOODLE |
|
Creator |
Boliubash, Nadiia М.
|
|
Subject |
professional competence; network technology; information environment Moodle; problem method; method of projects; portfolio; network forms of training
профессиональная компетентность; сетевая технология; информационная середа Moodle; проблемный метод; метод проектов; портфолио; сетевые формы обучения професійна компетентність; мережева технологія; інформаційне середовище Moodle; проблемний метод; метод проектів; портфоліо; мережеві форми навчання |
|
Description |
The article is devoted to an actual problem of introduction of innovational forms and methods of training in traditional vocational training. The urgency of it is caused by social need for preparation of highly skilled experts in conditions of information of a society. It is considered uses of a problem method, training in small groups, a method of projects, a portfolio for formation of professional competence of the future experts in conditions of application of network educational technologies. Features of realization active methods and network forms of training are revealed at studying disciplines of a computer cycle on the basis of information environment Moodle. Necessity of their further development for disciplines of a professional direction is specified.
Статья посвящена проблеме внедрение инновационных форм и методов обучения в традиционное профессиональное образование, актуальность которой обусловлена ростом социального запроса на подготовку высококвалифицированных специалистов в условиях информатизации общества. Рассмотрено использование проблемного метода, обучения в малых группах, метода проектов, портфолио для формирования профессиональной компетентности будущих специалистов в условиях применения сетевых образовательных технологий. Выявлены особенности реализации контентных методов и сетевых форм обучения на базе информационной среды Moodle с использованием разработанного для изучения дисциплин компьютерного цикла учебно-методического комплекса, указана необходимость их дальнейшей разработки при изучении дисциплин профессионального направления. Стаття присвячена проблемі впровадження інноваційних форм і методів навчання у традиційну професійну освіту, актуальність якої обумовлена зростанням соціального запиту на підготовку висококваліфікованих фахівців в умовах інформатизації суспільства. Розглянуто використання проблемного методу, навчання в малих групах, методу проектів, портфоліо для формування професійної компетентності майбутніх фахівців в умовах застосування мережевих освітніх технологій. Виявлено особливості реалізації контентних методів і мережевих форм навчання на базі інформаційного середовища Moodle з використанням розробленого для вивчення дисциплін комп’ютерного циклу навчально-методичного комплексу, зазначено необхідність їх подальшої розробки для вивчення дисциплін професійного спрямування. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-03-05
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/761
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 33, No 1 (2013)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 33, No 1 (2013) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/761/581
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Nadiia М. Boliubash
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|