DIDACTIC REQUIREMENTS FOR COMPUTER ORIENTED TRAINING ENVIRONMENT OF POSTGRADUATE TEACHER EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
DIDACTIC REQUIREMENTS FOR COMPUTER ORIENTED TRAINING ENVIRONMENT OF POSTGRADUATE TEACHER EDUCATION
ДИДАКТИЧЕСКИЕ ТРЕБОВАНИЯ К КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЕ ЗАВЕДЕНИЯ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ДИДАКТИЧНІ ВИМОГИ ДО КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ |
|
Creator |
Kolos, Kateryna R.
|
|
Subject |
computer oriented learning environment; the establishment of postgraduate education; didactic requirement information and communication technologies
компьютерно ориентированная учебная среда; заведение последипломного образования; дидактические требования; информационно-коммуникационные технологии комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище; заклад післядипломної педагогічної освіти; дидактичні вимоги; інформаційно-комунікаційні технології |
|
Description |
In the study the concepts of “didactic requirements for computer oriented learning environment of Postgraduate education establishment” was specified, identified specific teaching requirements for computer oriented learning environment of post-graduate teacher education, including the objectives, content, means and forms of computer-based learning environment of Postgraduate education. Also grounded the requirement for creation of Computer oriented learning environment of post-graduate teacher education taking into account comfort, health and life-saving conditions, professional and personal characteristics of students, new role of teachers, implementation and management of credit-modular system of teaching and learning process of post-graduate teacher education computer oriented learning environment.
В исследовании уточнено понятие «дидактические требования к компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования (КОУС ЗППО), определены характерные дидактические требования к КОУС ЗППО, в частности к целям, содержанию, задачам, средствам и формам компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования. Также обоснованы требования по созданию в КОУС ЗППО комфортных, здоровье- и жизнесберегающих условий, учет профессиональных и личностных характеристик слушателей, новой роли преподавателя, внедрения и рационального использования кредитно-модульной системы в учебно-познавательном процессе компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования. У дослідженні уточнено поняття «дидактичні вимоги до комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти (КОНС ЗППО)»; визначено характерні дидактичні вимоги до КОНС ЗППО, зокрема до цілей, змісту, завдань, засобів і форм комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти. Також обґрунтовано вимоги щодо створення у КОНС ЗППО комфортних, здоров’я- і життєзберігаючих умов, врахування професійних і особистісних характеристик слухачів, нової ролі викладача, упровадження і раціонального використання кредитно-модульної системи у навчально-пізнавальному процесі комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти тощо. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-06-22
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/834
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 11-21
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 11-21 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 11-21 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 11-21 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/834/619
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Kateryna R. Kolos
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|