USE OF POWERPOINT POSSIBILITIES IN IMPLEMENTATION OF PROJECT METHOD INTO THE LEARNING PROCESS WHILE STUDYING CHEMISTRY IN PROFESSION-ORIENTED SCHOOL
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
USE OF POWERPOINT POSSIBILITIES IN IMPLEMENTATION OF PROJECT METHOD INTO THE LEARNING PROCESS WHILE STUDYING CHEMISTRY IN PROFESSION-ORIENTED SCHOOL
ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ POWERPOINT У ВПРОВАДЖЕННІ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ В ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ВОЗМОЖНОСТЕЙ POWERPOINT ПРИ ВНЕДРЕНИИ МЕТОДА ПРОЕКТОВ В УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС ПРИ ИЗУЧЕНИИ ХИМИИ В ПРОФИЛЬНОЙ ШКОЛЕ |
|
Creator |
Tukalo, Maria D.
|
|
Subject |
метод проектів; комп’ютерно орієнтовані засоби навчання; мультимедія-презентації; інформаційно-комунікаційні технології
project method; computer-oriented training tools; multimedia presentations; information and communication technologies метод проектов; компьютерно ориентированные средства обучения; мультимедийные презентации; информационно-коммуникационные технологии |
|
Description |
The article reveals the importance of the opportunities and prospects for the introduction of PowerPoint project method in chemistry lessons in profession-oriented school, which is a prerequisite in the search for innovative, effective and optimal computer-oriented teaching methods and forms for the establishment of conditions for the development of creative potential of students based on competences through the organization individual, creative and research activities in the educational system of modern technology. It enables to design the educational process, use of generalized methods of training for providing training and guaranteed results.
Стаття розкриває значення і перспективи використання можливостей PowerPoint під час впровадження методу проектів на уроках хімії профільної школи, що є передумовою пошуку прогресивних, ефективних та оптимальних комп’ютерно орієнтованих форм і методів навчання для створення комплексу умов розвитку творчого потенціалу учнів на основі компетентнісного підходу через організацію індивідуальної, творчої та дослідницької діяльності в системі сучасних педагогічних технологій, дає можливість проектування навчального процесу, застосування узагальнених способів здійснення навчальної діяльності для забезпечення гарантованого результату навчання. Статья раскрывает значение и перспективы использования возможностей PowerPoint при внедрении метода проектов на уроках химии профильной школы, что является предпосылкой в поиске прогрессивных, эффективных и оптимальных компьютерно ориентированных форм и методов обучения для создания комплекса условий развития творческого потенциала учащихся на основе компетентностного подхода через организацию индивидуальной, творческой и исследовательской деятельности в системе современных педагогических технологий, дает возможность проектирования учебного процесса, применения обобщенных способов осуществления учебной деятельности для обеспечения гарантированного результата обучения. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/361
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/361/318
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Maria D. Tukalo
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|