Запис Детальніше

SPECIFIC FEATURES OF THE INTERNET TECHNOLOGY “BLOG” IN THE PROCESS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SPECIFIC FEATURES OF THE INTERNET TECHNOLOGY “BLOG” IN THE PROCESS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE
ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИИ «БЛОГ» В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ФИЛОЛОГОВ
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ «БЛОГ» У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ
 
Creator Danylyuk, Serhiy S.
 
Subject Internet technology; blog; professional competence
Интернет-технология; блог; профессиональная компетентность
iнтернет-технологія; блог; професійна компетентність
 
Description The topicality of the article is in studying the effect of computer technologies in the process of computerization of education, which is accompanied by making corrections in the content of learning technologies as a result of significant changes in the pedagogical theory and practice of the process of teaching and upbringing. The aim of this paper is investigation of the process of formation of future philologists’ professional competence through the usage of such Internet technologies as a blog. The article deals with highlighting of formation of future philologists’ professional competence in the aspect of usage in the educational process of such Internet technology as a blog. Attention is focused on the problem of defining this Internet technology and its essence in the educational process. A set of characteristic features of blogs is singled in the paper as well as functions performed by blogs are described in it. In addition, the typology of blogs is suggested.
Актуальность статьи заключается в изучении влияния компьютерных технологий на процесс компьютеризации образования, который сопровождается внесением корректив в содержание технологий обучения вследствие существенных изменений в педагогической теории и практике учебно-воспитательного процесса. Целью статьи является исследование процесса формирования профессиональной компетентности будущих филологов посредством использования такой Интернет-технологии, как блог. Статья посвящена освещению формирования профессиональной компетентности будущих филологов в аспекте использования в образовательном процессе такой Интернет-технологии, как блог. Внимание акцентируется на проблеме определения этой Интернет-технологии и ее сущности в учебном процессе. В статье также выделен ряд устойчивых характеристик блогов и описаны выполняемые блогами функции. Кроме того, построена типология блогов.
Актуальність статті полягає у вивченні впливу комп’ютерних технологій на процес комп’ютеризації освіти, котрий супроводжується внесенням коректив у зміст технологій навчання внаслідок суттєвих змін у педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу. Метою статті є дослідження процесу формування професійної компетентності майбутніх філологів за допомогою використання такої Інтернет-технології, як блог. Статтю присвячено висвітленню формування професійної компетентності майбутніх філологів в аспекті використання в едукаційному процесі такої Інтернет-технології, як блог. Увагу закцентовано на проблемі визначення цієї Інтернет-технології і її сутності у навчальному процесі. У статті також виокремлено низку стійких характеристик блогів й описано виконувані блогами функції. Крім того, побудовано типологію блогів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-06-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/682
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/682/507
 
Rights Copyright (c) 2012 Serhiy S. Danylyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0