ESTIMATION OF MASTERING LEVEL OF TERMINOLOGICAL SYSTEM OF THE KNOWLEDGE LIMITED FIELD
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ESTIMATION OF MASTERING LEVEL OF TERMINOLOGICAL SYSTEM OF THE KNOWLEDGE LIMITED FIELD
ОЦЕНКА УРОВНЯ УСВОЕНИЯ ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКОЙ СИСТЕМЫ ОГРАНИЧЕННОЙ ОБЛАСТИ ЗНАНИЙ ОЦІНКА РІВНЯ ЗАСВОЄННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ОБМЕЖЕНОЇ ГАЛУЗІ ЗНАНЬ |
|
Creator |
Petkov, Oleksandr O.
|
|
Subject |
computerized control of knowledge; test; diagnostics; model
компьютеризированный контроль знаний; тест; диагностика; модель комп'ютеризований контроль знань; тест; діагностика; модель |
|
Description |
The model of the computerized control of a mastering level of terminological system of a training course is considered in the article. Results of the pedagogical experiment leading with attraction of the fourth year training students, the scientific and technical personnel are operated. Results are received with using of the test developed on the basis of offered model. It is shown, that the test has sufficient diagnostic characteristics and excludes an opportunity of reception by the respondent of a positive estimation without studying a controllable material independent of his general preparation level.
В статье рассмотрена модель компьютеризированного контроля уровня усвоения терминологической системы учебного курса. Приведены результаты педагогического эксперимента, проведенного с привлечением студентов четвертого года обучения, научного и инженерно-технического персонала. Результаты получены с использованием теста, разработанного на базе предложенной модели. Показано, что тест имеет достаточные диагностические характеристики и исключает возможность получения респондентом положительной оценки без изучения контролируемого материала независимо от уровня его общей подготовки. У статті розглянута модель комп'ютеризованого контролю рівня засвоєння термінологічної системи навчального курсу. Наведено результати педагогічного експерименту, проведеного із залученням студентів четвертого року навчання, наукового й інженерно-технічного персоналу. Результати отримані з використанням тесту, розробленого на базі запропонованої моделі. Показано, що тест має достатні діагностичні характеристики й виключає можливість одержання респондентом позитивної оцінки без вивчення контрольованого матеріалу незалежно від рівня його загальної підготовки. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/705
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/705/526
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Oleksandr O. Petkov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|