Запис Детальніше

MODERN TOOLS OF INTERNET ACCESS AND EDUCATIONAL PLATFORM IN Е-LEARNING

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MODERN TOOLS OF INTERNET ACCESS AND EDUCATIONAL PLATFORM IN Е-LEARNING
СУЧАСНІ ЗАСОБИ ІНТЕРНЕТ ДОСТУПУ ТА ОСВІТНІ ПЛАТФОРМИ В Е-НАВЧАННІ
СОВРЕМЕННЫЕ СРЕДСТВА ИНТЕРНЕТ ДОСТУПА И ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПЛАТФОРМЫ В Э-ОБУЧЕНИИ
 
Creator Konevshchynska, Olga E.
 
Subject modern tools of Internet access; education platform; electronic educational resources; e-learning
засоби Інтернет доступу;освітні платформи; електронні освітні ресурси; е-навчання
средства Интернет доступа; образовательные платформы; электронные образовательные ресурсы; э-обучение
 
Description The article analyzes the state and prospects for the use of modern tools of Internet access on the basis of cloud technologies. It is highlighted the degree of scientific development problems identified by the classification of modern mobile tools for use in e-learning. Nature of the information and communication activities of Internet users in the educational environment through the use of Internet access is substantiated. It was noted that among the main tasks of the resource centers of distance education an important place is given to provision of information, including the content filling training by sharing educational platforms, electronic educational resources and Internet access facilities. A general description of the information resource centers providing distance education is presented. It is determined that the main advantage of using a resource centers cloud platforms and cloud services is the continuity and availability of learning.
У статті проаналізовано стан та перспективи використання сучасних засобів Інтернет доступу та освітніх платформ на базі хмарних технологій. Висвітлено ступінь наукової розробки проблеми, зокрема визначено класифікацію сучасних мобільних засобів для застосування в е-навчанні. Розкрито сутність інформаційно-комунікаційної діяльності Інтернет-користувача в освітньому середовищі завдяки використанню засобів Інтернет доступу. Зазначено, що важливим аспектом ефективної діяльності ресурсних центрів дистанційної освіти є інформаційне забезпечення, зокрема змістовне наповнення е-навчання, завдяки спільному використанню навчальних та освітніх платформ, електронних освітніх ресурсів та засобів Інтернет доступу. Визначено, що основною перевагою використання у ресурсних центрах освітніх платформ на основі хмарних сервісів є безперервність та доступність навчання.
В статье проанализировано состояние и перспективы использования современных средств Интернет доступа на базе облачных технологий. Освещены степень научной разработки проблемы, определены классификация современных мобильных средств для использования в э-обучении. Обоснована сущность информационно-коммуникационной деятельности Интернет пользователя в образовательной среде за счет использования средств Интернет доступа. Отмечено, что среди основных задач деятельности ресурсных центров дистанционного образования важное место отведено информационному обеспечению, в том числе содержательному наполнению обучения, благодаря совместному использованию обучающих платформ, электронных образовательных ресурсов и средств Интернет доступа. Предоставлено общую характеристику информационного обеспечения ресурсных центров дистанционного образования. Определено, что основным преимуществом использования в ресурсных центрах облачных платформ и облачных сервисов является непрерывность и доступность обучения.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor
 
Date 2014-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1159
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 44, No 6 (2014); 33-41
Информационные технологии и средства обучения; Vol 44, No 6 (2014); 33-41
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 33-41
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 33-41
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1159/858
 
Rights Copyright (c) 2014 Olga E. Konevshchynska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0