ON-LINE EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR SECONDARY SCHOOL TEACHERS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ON-LINE EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR SECONDARY SCHOOL TEACHERS
ON-LINE НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ON-LINE ОБУЧАЮЩАЯ СРЕДА УЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ШКОЛЫ |
|
Creator |
Lytvynova, Svitlana G.
|
|
Subject |
складові дистанційної освіти; моделі дистанційної освіти; форми навчання; інформаційно-комунікаційні технології; On-line навчання; навчальне середовище
distance learning components; model of distance education; training forms; information and communication technologies; On-line training; training environment компоненты дистанционного обучения; модели дистанционного образования; формы обучения; информационно-коммуникационные технологии; On-line обучение; обучающая среда |
|
Description |
In the article new approaches to formation of information-communication educational environment for teachers are considered. Concept of On-line interactive educational environment is analyzed, there are determined its characteristics, stages of formation of On-line interactive educational environment are developed, it is proved its place in the system of distance learning as well as problems of its introduction into secondary education system are generalized. Considered training environment is directed on realization of aims and tasks in general educational establishments. Models of the organization of educational process are generalized by means of On-line training.
У статті розглянуті нові підходи до формування інформаційно-комунікаційного навчального середовища вчителів-предметників. Проаналізоване поняття On-line інтерактивного навчального середовища, виділені характерні його ознаки, розроблені етапи формування On-line інтерактивного навчального середовища, обґрунтоване місце On-line інтерактивного навчального середовища в системі дистанційного навчання, узагальнені проблеми впровадження On-line інтерактивного навчального середовища в систему загальної середньої освіти. Розглянуто On-line навчальне середовище, яке спрямоване на реалізацію мети і завдань загальноосвітнього навчального закладу. Виокремлені моделі організації навчально-виховного процесу засобами On-line навчання. В работе рассмотрены новые подходы к формированию информационно- коммуникационной общеобразовательной среды для учителей-предметников. Проанализировано понятие On-line интерактивной учебной среды, выделены характерные ее признаки, разработаны этапы формирования On-line интерактивной учебной среды, обосновано место On-line интерактивной учебной среды в системе дистанционного образования, обобщены проблемы внедрения On-line интерактивной учебной среды в систему среднего образования. Рассмотрена On-line обучающая среда, которая направлена на реализацию целей и задач общеобразовательных 12 учебных заведений. Обобщены модели организации учебно-воспитательного процесса средствами On-line обучения. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/356
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/356/313
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Svitlana G. Lytvynova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|