EARLY CHILDHOOD CARE & EDUCATION: AN ICT PERSPECTIVE
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
EARLY CHILDHOOD CARE & EDUCATION: AN ICT PERSPECTIVE
EARLY CHILDHOOD CARE & EDUCATION: AN ICT PERSPECTIVE EARLY CHILDHOOD CARE & EDUCATION: AN ICT PERSPECTIVE |
|
Creator |
Mishra, Pradeep Kumar
Joseph, Anthony |
|
Subject |
Information and Communication Technology; Early Childhood Care Education; Electronic Equipment
інформаційно-комунікаційна технологія; дошкільне виховання й освіта; електронне устаткування информационно-коммуникационная технология; дошкольное воспитание и образование; электронное оборудование |
|
Description |
In the 21st century, technology serves to reinforce the educational bedrock of any country. Technology has revolutionized the teaching learning process by integrating different source of knowledge - clearly visible from primary to post-tertiary level. This paper examines the introduction of ICT in early childhood years centred on the relationship of ICT with the cognitive, emotional and social development of children. The paper discusses various aspects of the ongoing debate around ICT usage in the early years and tries to answer some of the relevant issues namely, the rationale for early introduction of ICT, the perceived risks and benefits involved in its usage, the role of the parents, and fostering appropriate application of ICT in the early childhood classrooms.
У 21-му столітті технологія слугує укріпленню основ системи освіти будь-якої країни. Технологія революціонізувала навчальний процес завдяки інтеграції різних джерел знань, починаючи з початкового рівня освіти до післядипломного. Ця стаття досліджує впровадження ІКТ в дошкільну освіту, фокусуючись на взаємовідношенні IКT і пізнавального, емоційного та соціального розвитку дітей. Стаття обговорює різні аспекти дискусій, які проводяться щодо використання IКT в дошкільній освіті і намагається відповісти на деякі існуючі проблеми, а саме: раціональність впровадження ІКТ у виховання й освіту дітей раннього віку, існуючі ризики і вигоди, які виникають у разі використання ІКТ, роль батьків, а також заохочення до відповідного використання ІКТ на уроках дошкільнят. В 21-м столетии технология служит для укрепления основ системы образования любой страны. Технология революционизировала учебный процесс, объединяя различные источники знания и охватывая все уровни образования. В статье исследуется использование ИКТ в дошкольном воспитании и образовании, фокусируясь на взаимоотношениях ИКТ с познавательным, эмоциональным и социальным развитием детей. Статья рассматривает различные аспекты дискуссий, которые проводятся по поводу использования ИКТ в дошкольном образовании, сделана попытка найти ответы на некоторые из соответствующих проблем, а именно: рациональность использования ИКТ в дошкольном образовании, существующие риски и выгоды, которые возникают при использовании ИКТ, роль родителей, а также поощрение в использовании ИКТ на уроках дошкольников. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-03-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/565
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 27, No 1 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/565/477
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Pradeep Kumar Mishra, Anthony Joseph
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|