DIAGNOSTICATING IN THE SYSTEM OF POST-GRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
DIAGNOSTICATING IN THE SYSTEM OF POST-GRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION
ДИАГНОСТИРОВАНИЕ В СИСТЕМЕ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ДІАГНОСТУВАННЯ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ |
|
Creator |
Pavlenko, Iryna M.
|
|
Subject |
means of diagnosticating; computer diagnosticating; tests; postgraduate pedagogical education
средства диагностирования; компьютерное диагностирование; тесты; последипломное педагогическое образование засоби діагностування; комп’ютерне діагностування; тести; післядипломна педагогічна освіта |
|
Description |
The question of diagnosticating in the system of post-graduate pedagogical education is currently an important subject. Computer diagnosticating has reached wide distribution, which is due to the development of new concept of learning and wide use of information technologies. The purpose of diagnosticating is to find out the formation levels modeled in the programs of educational activity in career development courses, professional activity-oriented knowledge and skills of pedagogical workers, and revealing the tendencies of professional development of teachers during the course study. Several aspects of computer diagnostics are considered, and particular features of diagnosticating model are examined on the basis of the Sumy Regional Institute of Post-graduate Pedagogical Education.
Вопрос диагностирования в системе последипломного педагогического образования на сегодняшний день является актуальным. Компьютерное диагностирование приобрело широкое распространение, что связано с развитием новой концепции учебы и широким применением информационных технологий. Целью диагностирования является выяснение уровней формирования смоделированных в программах образовательной деятельности курсов повышения квалификации профессиональных деятельно-ориентированных знаний и навыков педагогических работников и выявления тенденций в профессиональном развитии педагогов на протяжении курсовой учебы. В статье уделено внимание некоторым аспектам компьютерного диагностирования, а также рассматриваются особенности модели диагностирования на базе Сумского областного института последипломного педагогического образования. Питання діагностування в системі післядипломної педагогічної освіти на сьогоднішній день є актуальним. Комп’ютерне діагностування набуло широкого розповсюдження, що пов’язано з розвитком нової концепції навчання й широким застосуванням інформаційних технологій. Метою діагностування є з’ясування рівнів сформованості змодельованих у програмах освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації професійних діяльнісно-орієнтованих знань і навичок педагогічних працівників і виявлення тенденцій у професійному розвитку освітян упродовж курсового навчання. У статті приділена увага деяким аспектам комп’ютерного діагностування, а також розглядаються особливості моделі діагностування на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/637
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 28, No 2 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/637/491
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Iryna M. Pavlenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|