COMPUTER MATHEMATICS SYSTEMS IN STUDENTS’ LEARNING OF "INFORMATIСS"
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
COMPUTER MATHEMATICS SYSTEMS IN STUDENTS’ LEARNING OF "INFORMATIСS"
СИСТЕМЫ КОМПЬЮТЕРНОЙ МАТЕМАТИКИ В ОБУЧЕНИИ СТУДЕНТОВ НАПРАВЛЕНИЯ ПОДГОТОВКИ «ИНФОРМАТИКА» СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ У НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ «ІНФОРМАТИКА» |
|
Creator |
Kobylnyk, Taras P.
Kogut, Ulyana P. |
|
Subject |
bachelor of informatics; disciplines of informatics; computer mathematics systems; Maple; Mathematica; Matlab; Maxima; MathCAD; Sage
подготовка бакалавров информатики; информатические дисциплины, системы компьютерной математики; Maple; Mathematica; Matlab; Maxima; MathCAD; Sage підготовка бакалаврів інформатики; інформатичні дисципліни; системи комп’ютерної математики; Maple; Mathematica; Matlab; Maxima; MathCAD; Sage |
|
Description |
The article describes the general characteristics of the most popular computer mathematics systems such as commercial (Maple, Mathematica, Matlab) and open source (Scilab, Maxima, GRAN, Sage), as well as the conditions of use of these systems as means of fundamentalization of the educational process of bachelor of informatics. It is considered the role of CMS in bachelor of informatics training. It is identified the approaches of CMS pedagogical use while learning information and physics and mathematics disciplines. There are presented some tasks, in which we must carefully use the «responses» have been received using CMS. It is identified the promising directions of development of computer mathematics systems in high-tech environment.
В статье приведена общая характеристика наиболее популярных систем компьютерной математики как коммерческих (Maple, Mathematica, Matlab), так и свободно распространяемых (Scilab, Maxima, комплекс программ GRAN, Sage) и условия эффективного использования данных систем как средства фундаментализации учебного процесса бакалавров информатики. Рассмотрена роль СКМ в подготовке бакалавров информатики. Определены направления педагогического использования СКМ при изучении информатических и физико-математических дисциплин. Приведены задачи, в которых надо «осторожно» использовать ответы, полученные с помощью СКМ. Определены перспективные направления развития СКМ в высокотехнологичной среде. У статті наведено загальну характеристику найпопулярніших систем комп’ютерної математики як комерційних (Maple, Mathematica, Matlab), так і вільно поширюваних (Scilab, Maxima, комплекс програм GRAN, Sage) й умови ефективного використання даних систем як засобу фундаменталізації навчального процесу бакалаврів інформатики. Розглянуто роль СКМ у підготовці бакалаврів інформатики. Визначено напрями педагогічного використання СКМ у навчанні інформатичних і фізико-математичних дисциплін. Наведено завдання, у яких треба «обережно» використовувати результати, отримані за допомогою СКМ. Визначено перспективні напрямки розвитку СКМ у високотехнологічному середовищі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-04-12
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1019
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 40, No 2 (2014); 50-64
Информационные технологии и средства обучения; Vol 40, No 2 (2014); 50-64 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 50-64 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 50-64 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1019/765
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Taras P. Kobylnyk, Ulyana P. Kogut
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|