Запис Детальніше

ARCHITECTURE AND FUNCTIONALITY OF WEB-MULTIMEDIA ENCYCLOPEDIA OF «HISTORY OF PEDAGOGY»

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ARCHITECTURE AND FUNCTIONALITY OF WEB-MULTIMEDIA ENCYCLOPEDIA OF «HISTORY OF PEDAGOGY»
АРХІТЕКТУРА ТА ФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ WEB – МУЛЬТИМЕДІА ЕНЦИКЛОПЕДІЇ «ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ»
АРХИТЕКТУРА И ФУНКЦИОНАЛЬНОСТЬ WEB-МУЛЬТИМЕДИА ЭНЦИКЛОПЕДИИ «ИСТОРИЯ ПЕДАГОГИКИ»
 
Creator Petukhova, Liubov Ye.
 
Subject історія педагогіки; інформатичні компетентності; WEB-мультимедіа енциклопедія
history of pedagogy; informatical competences; WEB-multimedia encyclopedia
история педагогики; информатические компетентности; WEB-мультимедиа энциклопедия
 
Description The urgency of the material, presented in the article, is caused by the need for the implementation of the triple-subject didactic model of a modern teacher training and formation of informatical competences of the future teachers of primary education. WEB-multimedia encyclopedia “History of pedagogy” (http://webhp.ksu.ks.ua) assigns an ideology of the new educational instruments and it is capable not only to provide with the course mastering on a high level, but also to update the content of training course constantly (due to creation and use of new components), it is essential to intensify the process of knowledge, and also to support the individual trajectory of training.
Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена необхідністю імплементації трисуб’єктної дидактичної моделі підготовки сучасного педагога та формування інформатичних компетентностей у майбутніх вчителів молодшої школи. WEB-мультимедіа енциклопедія «Історія педагогіки» (http://webhp.ksu.ks.ua) задає ідеологію нового інструментарію навчання і здатна не тільки забезпечити засвоєння курсу на високому рівні, але й постійно оновлювати зміст навчального предмета (за рахунок створення і використання нових компонентів), істотно інтенсифікувати процес пізнання, а також підтримати індивідуальну траєкторію навчання.
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена необходимостью имплементации трисубъектной дидактической модели подготовки современного педагога и формирования информатических компетентностей у будущих учителей младшей школы. WEB-мультимедиа энциклопедия «История педагогики» (http://webhp.ksu.ks.ua) задает идеологию нового инструментария обучения и способна не только обеспечить усвоение курса на высоком уровне, но и постоянно обновлять содержание учебного предмета (за счет создания и использования новых компонентов), существенно интенсифицировать процесс познания, а также поддерживать индивидуальную траекторию обучения.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/367
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/367/324
 
Rights Copyright (c) 2011 Liubov Ye. Petukhova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0