SELF-IMPROVEMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS TEACHERS BY MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
SELF-IMPROVEMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS TEACHERS BY MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
УДОСКОНАЛЕННЯ САМООСВІТИ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ САМООБРАЗОВАНИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ СРЕДСТВАМИ ИНФОРМАЦИОННО- КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ |
|
Creator |
Zinchenko, Svitlana V.
|
|
Subject |
самоосвіта; саморозвиток; інформаційно-телекомунікаційні технології; Інтернет- та Інтранет-технології
самообразование; саморазвитие; информационно-телекоммуникационные технологии; Интернет- и Интранет-технологии self-education; self-development; information and communications technology; Internet and Intranet technology |
|
Description |
The author focuses on the need of teachers self-improvement, as it contributes to their successful career. Also it is noted, that the organization of independent cognitive teachers activity requires feasible, scientific and complex approach in order that its results will be meaningful and effective. The article analyzes the factors that promote successful teachers self-education, features of self-development actualization, influence of information and telecommunication technologies on the quality of teachers self-education in higher education establishments. The author of the article defends the necessity of psychological and methodological aspects development of Internet-technologies use.
У статті автор акцентує увагу на необхідності удосконалення самоосвіти викладачів, оскільки вона сприяє їх успішній професійній діяльності. Також відзначає, що організація самостійної пізнавальної діяльності викладачів потребує обгрунтованого, наукового і комплексного підходу для того, щоб її результати були значущими, а сама вона ефективною. У статті проаналізовано фактори, які сприяють успішній самоосвіті викладачів, особливості актуалізації саморозвитку, вплив інформаційно-телекомунікаційних технологій на якість самоосвіти викладачів вищих навчальних закладів. Автор статті обгрунтовує необхідність розробки психологічних і методологічних аспектів використання Інтернет-технологій. В статье автор акцентирует внимание на необходимости усовершенствования самообразования преподавателей, поскольку оно способствует их успешной профессиональной деятельности. Также отмечает, что организация самостоятельной познавательной деятельности преподавателей требует обоснованного, научного и комплексного подхода для того, чтобы её результаты были значимыми, а сама она эффективной. В статье проанализированы факторы, которые способствуют успешному самообразованию преподавателей, особенности актуализации саморазвития, влияние информационно-телекоммуникационных технологий на качество самообразования преподавателей высших учебных заведений. Автор статьи обстаивает необходимость разработки психологических и методологических аспектов использования Интернет-технологий. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/389
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/389/340
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Svitlana V. Zinchenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|