Запис Детальніше

CREATION OF EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE ENVIRONMENT BASED ON "CLOUD COMPUTING" TECHNOLOGY

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CREATION OF EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE ENVIRONMENT BASED ON "CLOUD COMPUTING" TECHNOLOGY
СОЗДАНИЕ УЧЕБНЫХ РЕСУРСОВ В СРЕДЕ MOODLE НА ОСНОВЕ ТЕХНОЛОГИИ „CLOUD COMPUTING”
СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ РЕСУРСІВ У СЕРЕДОВИЩІ MOODLE НА ОСНОВІ ТЕХНОЛОГІЇ „CLOUD COMPUTING”
 
Creator Serhiienko, Volodymyr P.
Voitovich, Igor S.
 
Subject cloud computing; learning resources; the platform Moodle
облачные вычисления; учебные ресурсы; платформа Moodle
хмарні обчислення; навчальні ресурси; платформа Moodle
 
Description Disclosed basis for the creation and operation of "cloud computing" and their possible implementation in the educational activities of pedagogical universities using Moodle. We describe the advantages and disadvantages of "cloud computing" as an ideological and technological basis for the creation of educational resources. There are identified three areas of "cloud computing" implementation: application as a service, platform as a service, infrastructure as a service. Investigated, which formats (types) of resources supports Moodle. Identified ways to pay for the use of "сloud computing" and companies that provide a flexible choice in the field of computer resources.
Раскрыто основы создания и функционирования "облачных вычислений" и возможности их внедрения в учебной деятельности педагогических университетов с использованием Moodle. Описаны преимущества и недостатки "облачных вычислений", как идеологической и технологической основы создания учебных ресурсов. Выделено три направления внедрения "сloud computing": приложение как сервис, платформа как сервис, инфраструктура как сервис. Исследовано, какие форматы (типы) ресурсов поддерживает Moodle. Определены способы оплаты за использование "сloud computing" и компании, обеспечивающие гибкий выбор в сфере компьютерных ресурсов.
Розкрито створення і функціонування „хмарних обчислень” ы можливості їх впровадження у навчальній діяльності педагогічних університетів з використанням Moodle. Описано переваги й недоліки „хмарних обчислень”, як ідеологічної  технологічної основи створення навчальних ресурсів. Виділено три напрямки впровадження „сloud computing”: додаток як сервіс, платформа як сервіс, інфраструктура як сервіс. Досліджено, які формати (типи) ресурсів підтримує Moodle. Визначено способи оплати за використання „сloud computing” і компанії, що забезпечують гнучкий вибір у сфері комп’ютерних ресурсів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-10-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/518
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/518/434
 
Rights Copyright (c) 2011 Volodymyr P. Serhiienko, Igor S. Voitovich
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0