Запис Детальніше

PROGRAM-METHODICAL COMPLEX OF SUPPORT OF SUBJECT MATTERS LEARNING AS A MEANS OF PERSONALITY-ORIENTED TEACHING REALIZATION

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title PROGRAM-METHODICAL COMPLEX OF SUPPORT OF SUBJECT MATTERS LEARNING AS A MEANS OF PERSONALITY-ORIENTED TEACHING REALIZATION
ПРОГРАММНО-МЕТОДИЧЕСКИЙ КОМПЛЕКС ПОДДЕРЖКИ ИЗУЧЕНИЯ УЧЕБНЫХ ДИСЦИПЛИН КАК СРЕДСТВО РЕАЛИЗАЦИИ ЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ
ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС ПІДТРИМКИ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
 
Creator Usata, Olena Yu.
 
Subject personality-oriented approach; personality-oriented teaching; program-methodical complex
личностно ориентированный подход; личностно ориентированное обучение; программно-методический комплекс
особистісно орієнтований підхід; особистісно орієнтоване навчання; програмно-методичний комплекс
 
Description The article draws attention to the importance of different electronic educational resources, namely program-methodical complexes for the effective organization of personality-oriented teaching. The notion of program-methodical complex and the requirements of its content and execution which were leading during the development of this electronic means of teaching by the students of task group are analyzed on the grounds of studies of native and international scientific pedagogical literature. The article reviews our understanding of the key notions of personality orientation of teaching process: personality-oriented approach, personality-oriented teaching, personality-oriented education technologies etc. The peculiarities of personality-oriented approach in teaching which can be provided with the usage of program-methodical complex are offered.
В статье обращается внимание на важность использования различных электронных образовательных ресурсов, а именно программно-методических комплексов, для эффективной организации личностно ориентированного обучения. На основе исследования отечественной и зарубежной научно-педагогической литературы анализируется понятие программно-методического комплекса и требования к его содержанию и оформлению, которые были ведущими при разработке этого электронного средства обучения студентами проблемной группы. Рассматривается наше понимание ключевых понятий личностной ориентации учебного процесса: личностно ориентированный подход, личностно ориентированное обучение, личностно ориентированные технологии обучения и другие. Приведены особенности личностно ориентированного подхода к обучению, которые может обеспечить использование программно-методического комплекса.
У статті звертається увага на важливість використання різних електронних освітніх ресурсів, а саме програмно-методичних комплексів, для ефективної організації особистісно орієнтованого навчання. На основі дослідження вітчизняної і зарубіжної науково-педагогічної літератури аналізується поняття програмно-методичного комплексу і вимоги до його змісту та оформлення, які були провідними в розробці цього електронного засобу навчання студентами проблемної групи. Розглядається наше розуміння ключових понять особистісної орієнтації навчального процесу: особистісно орієнтований підхід, особистісно орієнтоване навчання, особистісно орієнтовані технології навчання та інші. Наведені особливості особистісно орієнтованого підходу у навчанні, які може забезпечити використання програмно-методичного комплексу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-05-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/662
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 28, No 2 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 28, No 2 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/662/497
 
Rights Copyright (c) 2012 Olena Yu. Usata
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0