METHODOLOGY OF SEPARATE COMPONENTS FORMATION OF MOBILE MATHEMATICAL ENVIRONMENT «HIGHER MATHEMATICS»
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
METHODOLOGY OF SEPARATE COMPONENTS FORMATION OF MOBILE MATHEMATICAL ENVIRONMENT «HIGHER MATHEMATICS»
МЕТОДИКА ПОСТРОЕНИЯ ОТДЕЛЬНЫХ КОМПОНЕНТОВ МОБИЛЬНОЙ МАТЕМАТИЧЕСКОЙ СРЕДЫ «ВЫСШАЯ МАТЕМАТИКА» МЕТОДИКА ПОБУДОВИ ОКРЕМИХ КОМПОНЕНТІВ МОБІЛЬНОГО МАТЕМАТИЧНОГО СЕРЕДОВИЩА «ВИЩА МАТЕМАТИКА» |
|
Creator |
Slovak, Kateryna I.
|
|
Subject |
mobile mathematical environment; Web- SCM Sage; HTML; LaTeX; TinyMCE; eXpertise2Go
мобильная математическая среда; Web-СКМ Sage; HTML; LaTeX; TinyMCE; eXpertise2Go мобільне математичне середовище; Web-СКМ Sage; HTML; LaTeX; TinyMCE; eXpertise2Go |
|
Description |
The actuality of material stated in the article is caused by the necessity to develop and implement high-tech information and communication, educational and scientific environment to the leaning process. One of the examples of such web-based environment for learning mathematics of students of universities is discussed in the article. Basic technologies and means for forming such components of environment as lecture demonstrations, dynamic models, simulators, generators of leaning tasks, leaning expert systems, individual home tasks, examples of doing sums, tasks for practical lessons are demonstrated on the example of MME «HIGHER MATHEMATICS».
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена необходимостью разработки и внедрения в процесс обучения высокотехнологической информационно-коммуникационной образовательно-научной среды. В работе рассмотрен один из примеров такой web-ориентированной среды для обучения математическим дисциплинам студентов ВУЗов − мобильная математическая среда. На примере ММС «Высшая математика» продемонстрированы основные технологии и средства для построения таких компонентов среды, как лекционные демонстрации, динамические модели, тренажеры, генераторы учебных задач, учебные экспертные системы, индивидуальные домашние задания, примеры решения задач, задачи для практических занятий и т. п. Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена необхідністю розробки й упровадження у процес навчання високотехнологічного інформаційно-комунікаційного освітньо-наукового середовища. У роботі розглянуто один із прикладів такого web-орієнтованого середовища для навчання математичних дисциплін студентів ВНЗ – мобільне математичне середовище. На прикладі ММС «Вища математика» продемонстровано основні технології і засоби для побудови таких компонентів середовища, як лекційні демонстрації, динамічні моделі, тренажери, генератори навчальних завдань, навчальні експертні системи, індивідуальні домашні завдання, приклади розв’язування завдань, задачі для практичних занять тощо. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/687
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/687/520
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Kateryna I. Slovak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|