Запис Детальніше

MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS A CONDITION OF QUALITY IMPROVING OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS A CONDITION OF QUALITY IMPROVING OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK
СРЕДСТВА ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ КАК УСЛОВИЕ ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ СТУДЕНТОВ
ЗАСОБИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК УМОВАХ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
 
Creator Prodayko, Miroslava Yu.
 
Subject independent work; new information technology (NIT); learning process; web-quest
самостоятельная работа; средства информационно-коммуникационных технологий; учебный процесс; web-квест
самостійна робота; засоби інформаційно-комунікаційних технологій; навчальний процес; web-квест
 
Description The article highlights the different approaches in contemporary educational literature regarding the definition of “independent work” as a specific type of teaching and learning activities. Existing independent work classification using the possibilities of information and communication technologies, especially focusing attention on Judy Harris classification, based on cognitive activity of the student and the types of independent work of students using the possibilities of information and communication technologies are considered. It is explained the concept of web-quest as specially organized type of research, when the students are searching for information in the net by addresses.
В статье освещаются различные подходы в современной педагогической литературе относительно определения понятия “самостоятельная работа” как специфического вида учебно-познавательной деятельности; рассматриваются существующие классификации самостоятельных работ с использованием возможностей средств информационно-коммуникационных технологий, особенно концентрируется внимание на классификации Джуди Харриса, основанной на познавательной деятельности учащихся и виды самостоятельной работы студентов с использованием возможностей средств информационно-коммуникационных технологий, объясняется понятие web-квеста как специальным образом организованного вида исследовательской деятельности, для выполнения которой студенты осуществляют поиск информации в сети по указанным адресам.
У статті висвітлюються різні підходи у сучасній педагогічній літературі щодо визначення поняття “самостійна робота” як специфічного виду навчально-пізнавальної діяльності; розглядаються існуючі класифікації самостійних робіт з використанням можливостей засобів інформаційно-комунікаційних технологій, особливо концентрується увага на класифікації Джуді Харріса, що ґрунтується на пізнавальній діяльності того, хто навчається. та види самостійної роботи студентів з використанням можливостей засобів інформаційно-комунікаційних технологій, пояснюється поняття web-квеста як спеціально організованого виду дослідницької діяльності, для виконання якої студенти здійснюють пошук інформації у мережі за вказаними адресами. 
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2012-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/661
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 31, No 5 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 31, No 5 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/661/537
 
Rights Copyright (c) 2012 Miroslava Yu. Prodayko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0