Використання білінгвального методу під час вивчення поеми «Сон» Т.Г.Шевченка нечуючими дев’ятикласниками
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1885/
|
|
Title |
Використання білінгвального методу під час вивчення поеми «Сон» Т.Г.Шевченка нечуючими дев’ятикласниками
Using of a bilingual method at the learning of the poem "The Dream" (by Taras Shevchenko) of ninth grade hearing impairment students |
|
Creator |
Адамюк, Н.Б.
|
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology |
|
Description |
Стаття розкриває особливості застосування інноваційної моделі викладання нечуючим учням в загальноосвітніх школах для дітей з порушеннями слуху літературного твору, зокрема, поеми Т.Г.Шевченка «Сон» із застосуванням двох мовних систем: словесної і жестової. Розкрито особливості сприймання тексту нечуючими школярами під час прочитування літературного твору, що є відправною точкою засвоєння його змісту. На основі власного досвіду викладання переконливо доведено позитиви застосування білінгвального методу на уроках української літератури дітям з порушеннями слуху, порівняно з традиційними методами. The article highlights peculiarities of innovative model’s implementation in the process of teaching the hearing impairment students how to read literature works in schools for children with hearing impairment, including the poem of T. Shevchenko “The Dream” with the help two language systems: Sign and Spoken. Peculiarities of the text acquisition by the hearing impairment students during the process of reading literature work, which formed a starting point in acquisition of it content. On grounds of own experience in teaching the prevalence of the bilingual method’s implementation in classes of Ukrainian literature for children with hearing impairment over traditional methods was convincingly proven. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2008
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1885/1/%D0%90%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D1%8E%D0%BA%20%D0%9D.%D0%91._%D0%A1.%2056-68.pdf
- Адамюк, Н.Б. (2008) Using of a bilingual method at the learning of the poem "The Dream" (by Taras Shevchenko) of ninth grade hearing impairment students Sign Language and Modernity (3). pp. 56-68. ISSN ISBN 978-966-644-103-7 |
|