Запис Детальніше

Особливості управління якістю загальної середньої освіти у Німеччині

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1952/
 
Title Особливості управління якістю загальної середньої освіти у Німеччині
Quality Management Features of General Secondary Education in Germany
 
Creator Шеверун, Надія Володимирівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена дослідженню особливостей німецького досвіду з використання ефективних стратегій управління якістю загальної середньої освіти. Розкрито особливості управління якістю загальної середньої освіти у Німеччині, яке відбувається на чотирьох рівнях: на рівні федерації, на рівні земель, на рівні шкіл та на рівні учнівського представництва. З’ясовано, що демократичні перетворення в шкільній системі упродовж декількох десятиліть сприяли процесу переходу від моделі авторитарної школи до демократичної, до стосунків партнерства, співпраці і, нарешті, самоврядування при організації внутрішньошкільного менеджменту.
The article is devoted to research of German experience peculiarities of general secondary education quality management effective strategies using. The features of general secondary education quality management in Germany, that take place on four levels: at the level of federation, at the level of land, at the level of schools and at the level of student's representative office are exposed by the article author. It is found out, that democratic transformations to the school system during a few decades assisted a transition process from the model of authoritarian school to democratic, to the relations of partnership, collaboration and, finally, self-government during organization of inner school management.
 
Publisher РВНЗ "Кримський гуманітарний університет"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1952/1/226-232.pdf
- Шеверун, Надія Володимирівна (2014) Quality Management Features of General Secondary Education in Germany Проблеми сучасної педагогічної освіти (42). pp. 226-232. ISSN 2311-1305