Запровадження та розвиток двомовного навчання як неминучий шлях розвитку нечуючої особистості (історичний аспект)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1974/
|
|
Title |
Запровадження та розвиток двомовного навчання як неминучий шлях розвитку нечуючої особистості (історичний аспект)
Implementation and progress of bilingual education as inevitable way for personality development of deaf (historical aspect) |
|
Creator |
Чепчина, І.І.
Іванюшева, Н.В. Замша, А.В. |
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
|
|
Description |
На основі аналізу лінгвістичних, нейрофізіологічних, педагогічних праць розкрито результати досліджень щодо зміни ставлення до статусу нечуючих до двомовного навчання, які стали передумовами до його запровадження у розвинених країнах світу.
This article represents on the basis of the analysis of linguistic, neurophysiological and pedagogical literature the results of researches about changes of the relation to the status of deaf to bilingual education, that became preconditions to its implementation in the developed countries of the world. |
|
Publisher |
Лабораторія жестової мови ІСП НАПН України
Sign Language Laboratory ISP NAPS Ukraine |
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1974/1/ChepchinaSL2011.6.pdf
- Чепчина, І.І., Іванюшева, Н.В. and Замша, А.В. (2011) Implementation and progress of bilingual education as inevitable way for personality development of deaf (historical aspect) Sign Language and Modernity , 1 (6). pp. 145-153. |
|