Запис Детальніше

Запровадження та розвиток двомовного навчання як неминучий шлях розвитку нечуючої особистості (історичний аспект)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1974/
 
Title Запровадження та розвиток двомовного навчання як неминучий шлях розвитку нечуючої особистості (історичний аспект)
Implementation and progress of bilingual education as inevitable way for personality development of deaf (historical aspect)
 
Creator Чепчина, І.І.
Іванюшева, Н.В.
Замша, А.В.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description На основі аналізу лінгвістичних, нейрофізіологічних, педагогічних праць розкрито результати досліджень щодо зміни ставлення до статусу нечуючих до двомовного навчання, які стали передумовами до його запровадження у розвинених країнах світу.
This article represents on the basis of the analysis of linguistic, neurophysiological and pedagogical literature the results of researches about changes of the relation to the status of deaf to bilingual education, that became preconditions to its implementation in the developed countries of the world.
 
Publisher Лабораторія жестової мови ІСП НАПН України
Sign Language Laboratory ISP NAPS Ukraine
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1974/1/ChepchinaSL2011.6.pdf
- Чепчина, І.І., Іванюшева, Н.В. and Замша, А.В. (2011) Implementation and progress of bilingual education as inevitable way for personality development of deaf (historical aspect) Sign Language and Modernity , 1 (6). pp. 145-153.