Запис Детальніше

Аналіз проблеми формування готовності учнів ПТНЗ до вибору і реалізації професійної кар’єри в педагогічній практиці

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2482/
 
Title Аналіз проблеми формування готовності учнів ПТНЗ до вибору і реалізації професійної кар’єри в педагогічній практиці
 
Creator Алєксєєва, С.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Здійснено аналіз проблеми формування готовності учнів ПТНЗ до вибору і реалізації професійної кар’єри в педагогічній практиці. Визначено, що формування готовності учнів ПТНЗ до реалізації професійної кар’єри, яке є важливим чинником впливу на розвиток конкурентоспроможності, професійної компетентності, сприяє формуванню в організації стабільних кадрів робітників і забезпечує підвищення ефективності використання трудового та освітнього потенціалу.
Викладено основні результати дослідження кар’єрних очікувань і кар’єрних цілей випускників ПТНЗ, оцінювання ними майбутніх перспектив розвитку власної професійної кар’єри і розуміння засобів її реалізації. Висвітлені певні труднощі, з якими зустрічаються учні під час навчання, та їх вплив на неперспективні кар’єрні очікування.
Проаналізовано умови, які необхідно створювати у ПТНЗ для формування готовності учнів до успішної реалізації професійної кар’єри, зокрема: забезпечення взаємозв’язку змістовно-процесуальної складової професійної підготовки з внутрішньоособистісним формуванням готовності до реалізації професійної кар’єри, створення в учнівської молоді потреб і інтересів до професійної діяльності з усвідомленою перспективністю, розвиток комунікативних компетенцій майбутнього фахівця і знань з основ побудови системи міжособистісних відносин у виробничому, професійному середовищі, консультування щодо реалізації кар’єри.
In the article the analysis of problem of forming of readiness of professional educational establishments of students is conducted to the choice and realization of professional career in pedagogical practice. Certainly, that forming of readiness of of students to realization of professional career, that is the important factor of infl uence on development of competitiveness, professional competence, assists forming in organization of stable shots of workers, provides the increase of effi ciency of the use of labour and educational potential.
The basic results of research are expounded from the exposure of quarry expectations and quarry aims of graduating students, evaluation of future prospects of development of own professional career and understanding of facilities of her realization. Lighted up certain diffi culties with that students meet during studies and their infl uence on forming of unpromising quarry expectations.
Terms that must be created for forming of readiness students to successful realization of professional career are analysed, in particular: providing of intercommunication the richly-judicial constituent of professional preparation with the personality forming of readiness to realization of professional career, forming in necessities of students and interests in professional activity with the realized position of perspective, development of communicative competenses of future specialist and knowledge from bases of lining up the system of interpersonality relations in a productive, professional environment, advising in relation to realization of career.
В статье проводится анализ проблемы формирования готовности учащихся профессиональных учебных заведений к выбору и реализации профессиональной карьеры в педагогической практике. Определенно, что формирование готовности учащихся ПТУЗ к реализации профессиональной карьеры, которая является важным фактором влияния на развитие конкурентоспособности, профессиональной компетентности, способствует формированию стабильных кадров рабочих, обеспечивает повышение эффективности использования трудового и образовательного потенциала.
Изложены основные результаты исследования карьерных ожиданий и карьерных целей выпускников ПТУЗ, оценивания ими будущих перспектив развития собственной профессиональной карьеры и понимания средств ее реализации. Освещены определенные трудности, с которыми встречаются учащиеся во время учебы, и их влияние на формирование неперспективных карьерных ожиданий.
Проанализированы условия, которые необходимо создавать в ПТУЗ для формирования готовности учащихся к успешной реализации профессиональной карьеры, в частности: обеспечение взаимосвязи содержательно-процессуальной составляющей профессиональной подготовки с личностным формированием готовности к реализации профессиональной карьеры, формированием у них потребностей и интересов к профессиональной деятельности с осознанной перспективностью, развитие коммуникативных компетенций и знаний из основ построения системы межличностных отношений в производственной, профессиональной среде, консультирования относительно реализации карьеры.
Ключевые слова: профессиональная карьера, готовность учащихся к успешной реализации профессиональной карьеры, карьерное развитие, карьерные ожидания, карьерные цели.
 
Publisher "Педагогічна думка", м. Київ, Україна
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2482/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B0.pdf
Алєксєєва, С.В. (2012) Аналіз проблеми формування готовності учнів ПТНЗ до вибору і реалізації професійної кар’єри в педагогічній практиці Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи: зб. наук. пр, 1 (3). pp. 66-76. ISSN 978-966-644-337-6