Запис Детальніше

Самостоятельность поступка как ориентир развития личности учащихся интернатных учреждений 9-12 лет

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2502/
 
Title Самостоятельность поступка как ориентир развития личности учащихся интернатных учреждений 9-12 лет
Psychological and educational conditions for bringing independence in actions of boarding students aged 9-12 years
 
Creator Бернацька, О.Б.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description В статье представлена самостоятельность поступка как воспитательная категорія и психолого-педагогические условия воспитания самостоятельности поступка у учащихся 9-12 лет интернатных учреждений: недирективное сопровождение спонтанной игровой и творческой деятельности учащихся, образовательный тренинг с элементами арт-терапии, рефлексивная позиция в воспитании, образовательный тренинг для педагогов, технология индивидуального планирования развития ребенка, интервизионные группы педагогической рефлексии.
The article presents the independence action as an upbrining category, components, psycho- pedagogical conditions of formation for this category: non-directive support of spontaneous games and creative activities for pupils, educational trainings with elements of art therapy, reflexive position in upbringing, educational trainings for teachers, technology of development planning for individual development of a child, intervisions pedagogical group of reflection
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2502/1/bernazcka.pdf
Бернацька, О.Б. (2014) Psychological and educational conditions for bringing independence in actions of boarding students aged 9-12 years Журнал научных публікаиій аспирантов и докторантов, 1 (91). pp. 124-129. ISSN 1991-3087