Запис Детальніше

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виробничому процесі ПТНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2512/
 
Title Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виробничому процесі ПТНЗ
Use of ict in teaching in vocational school
 
Creator Майборода, Людмила Анатоліївна
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.02 General questions of didactics and method
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розглянуто актуальні питання використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу. Представлено аналіз досліджень і публікацій з питань використання засобів ІКТ у підготовці майбутніх фахівців, зокрема, особливостей використання інформаційних технологій в освітньому процесі, використання засобів ІКТ у закладах професійно-технічної освіти. Розглянуто аналіз сучасного стану використання ІКТ у професійно-технічних навчальних закладах, забезпеченості викладання дисциплін сучасними наочними засобами навчання (паперовими, діапозитивами, комп’ютерними презентаціями, відео, програмними засобами), усвідомлення педагогами професійного навчання ролі використання ІКТ у професійній підготовці кваліфікованих робітників, готовності їх до використання ІКТ у професійній діяльності та рівня комп’ютерної грамотності. Зроблено висновок про позитивну мотивацію педагогів професійного навчання щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності, їхню готовність до розроблення сучасних наочних засобів навчання за умов покращення матеріально-технічних умов. Наголошено на існуванні нагальної потреби підвищення рівня комп’ютерної грамотності педагогів професійного навчання, їх готовності до використання ІКТ у професійній діяльності та важливість розроблення спеціальної програми для підвищення кваліфікації педагогів професійного навчання у міжкурсовий період.
В статье рассмотрены актуальные вопросы использования информационно-коммуникационных технологий в учебно- производственном процессе профессионально-технического учебного заведения. Представлен анализ исследований и публикаций по вопросам использования ИКТ в подготовке будущих специалистов, в частности, особенностей использования информационных технологий в образовательном процессе, использование ИКТ в учреждениях профессионально-технического образования. Рассмотрены анализ современного состояния использования ИКТ в профессионально-технических учебных заведениях, обеспеченности преподавания дисциплин современными наглядными средствами обучения (бумажными, диапозитивами, компьютерными презентациями, видео, программными средствами), осознанности педагогами профессионального обучения роли использования ИКТ в профессиональной подготовке квалифицированных рабочих, готовности педагогов к использованию ИКТ в профессиональной деятельности и уровня их компьютерной грамотности. Сделан вывод о положительной мотивации педагогов профессионального обучения по использованию информационно-коммуникационных технологий в профессиональной деятельности, их готовность к разработке современных наглядных средств обучения в условиях улучшения материально-технических условий. Акцентировано необходимости повышения уровня компьютерной грамотности педагогов профессионального обучения, их готовности к использованию ИКТ в профессиональной деятельности и важности разработки специальной программы для повышения квалификации педагогов профессионального обучения в межкурсовой период.
The article deals with current issues of information and communication technologies in teaching and manufacturing process of vocational education. Analysis of research and publications on the use of ICT in training future professionals, in particular, the characteristics of information technology in education, the use of ICT in vocational education. We consider the analysis of the current state of ICT in vocational education, provision of teaching disciplines of modern visual learning tools (paper, transparencies, computer presentations, video and software), awareness training as teachers use ICT in the training of skilled workers ready teachers to use ICT in their professional activity and the level of computer literacy. The conclusion about positive motivation training teachers to use ICT in their professional work, their commitment to the development of contemporary visual learning environment to improve material and technical conditions. Among others, the existence of unnecessarily increasing computer literacy teacher training, their readiness to use ICT in their professional activities and the importance of developing special programs for training teachers training in mizhkursovyy period.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2512/1/mayboroda_%281%29.pdf
- Майборода, Людмила Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-4869-7786 <http://orcid.org/0000-0003-4869-7786>) (2013) Use of ict in teaching in vocational school Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки та перспективи (3). pp. 129-137. ISSN 978-966-644-337-6