Запис Детальніше

Інформаційна культура діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2702/
http://www.ipto.kiev.ua/files/zbirnik_naukovix_ptaz/modernizaciya/modernizaciya3.pdf
 
Title Інформаційна культура діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів
Information analysis and vet managers as part of their management activities
 
Creator Гириловська, І.В.
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті окреслено проблему невідповідності наявних професій і рівнів кваліфікацій робітників вимогам роботодавців, а також дисбалансу між попитом і пропозицією робочої сили на ринку праці, вирішення чого потребує оновлення усієї системи професійно-технічної освіти. Зазначено, що успішність модернізації системи ПТО залежить від ефективної діяльності всіх її суб’єктів, зокрема керівників ПТНЗ, які надають цьому процесу цілеспрямованості й керованості. У свою чергу,
управлінська діяльність керівників ПТНЗ передбачає перероблення величезного обсягу різноманітної службової інформації та компетентного її використання. Тому інформаційно-аналітична діяльность керівників ПТНЗ є складовою їхньої управлінської діяльності. Наголошено на тому, що одним із найважливіших завдань інформаційно-аналітичної діяльності керівника навчального закладу є моніторинг якості надання освітніх послуг ПТНЗ, який можна проводити, використовуючи, наприклад, систему «Профтех». Наведено приклади звітів Київського вищого професійного
училища швейного та перукарського мистецтва і міжрегіонального вищого професійного училища зв’язку як результат упровадження даної системи в роботу ПТНЗ м. Києва, описані індикатори та показники. Зроблено висновок, що володіння навичками діагностики допомагає керівникам навчальних закладів уникнути необ’єктивних оцінок, дає змогу аналізувати і вносити необхідні корективи в навчально-виховний процес, безперервно дбати про вдосконалення роботи педагогічного колективу, діяльності викладачів та майстрів виробничого навчання.
В статье рассмотрена проблема несоответствия имеющихся профессий и уровней квалификации рабочих требованиям работодателей, а также дисбаланса между спросом и предложением рабочей силы на рынке труда, решение которой требует обновления всей системы профессионально-технического
образования. Отмечено, что успешность модернизации системы
ПТО зависит от эффективной деятельности всех ее субъектов, в частности руководителей ПТУЗ, которые придают этому процессу целеустремленность и управляемость. В свою очередь, управленческая деятельность руководителей ПТУЗ предусматривает переработку огромного объема разнообразной служебной информации и компетентного ее использования.
Поэтому информационно-аналитическая деятельность руководителей ПТУ является составляющей их управленческой деятельности. Отмечено, что одной из важнейших задач информационно-аналитической деятельности руководителя учебного заведения является мониторинг качества
предоставления образовательных услуг ПТУ, который можно проводить, используя, например, систему «Профтех». Приведены примеры отчетов Киевского высшего профессионального училища швейного и парикмахерского искусства и Межрегионального высшего профессионального училища связи как результат внедрения данной системы в работу ПТУ города Киева, описаны индикаторы и показатели. Сделан вывод, что владение
навыками диагностики помогает руководителям учебных заведений избежать необъективных оценок, позволяет анализировать и вносить необходимые коррективы в учебно-воспитательный процесс, непрерывно принимать меры по совершенствованию работы педагогического коллектива,
деятельности преподавателей и мастеров производственного обучения.
The paper outlines the problem of disparity existing occupations and levels of qualifi cations of workers demands of employers and the imbalance between supply and demand of labor in the labor market, whose solution requires an update of the whole system of vocational education. It is noted that the success of the modernization of VET depends on the effi cient operation of all its subjects, including VET managers which provide this process focus and manageability. In turn, management activities VET leaders involved processing a huge volume of diverse and competent service information to use it. Therefore, information and analysis of VET leaders are part of their management activities. Emphasized on the fact that one of the most important tasks of information and analysis of the head of the institution is to monitor the quality of vocational education services
that can be performed using, for example, IAS system «Profteh». Examples of reports Kiev Higher School sewing and hairdressing and Interregional higher professional school of communication as a result of the introduction of this system in vocational work in Kiеv described indicators and indices.
It is concluded that the diagnosis of the skills helps managers of educational institutions to avoid biased stimates, you can analyze and make necessary adjustments to the educational process, continuous efforts for improvement of the teaching staff, teachers and masters of industrial training.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2702/1/modernizaciya_Hyrylovska_2013.pdf
Гириловська, І.В. (2013) Information analysis and vet managers as part of their management activities Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи (3). pp. 104-114. ISSN ISBN 978-966-644-337-6