Запис Детальніше

Децентралізація управління професійно-технічними навчальними закладами – імператив державної регіональної політики

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2764/
 
Title Децентралізація управління професійно-технічними навчальними закладами – імператив державної регіональної політики
Децентрализация управления профессионально-техническим учебным заведением - императив государственной региональной политики
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
 
Subject 3 Social Sciences
35 Public administration. Government.
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В умовах поступового переходу від командно-адміністративної системи управління до її демократизації соціальне управління системою освіти і кожним конкретним професійно-технічним навчальним закладом має будуватися на науковій основі. Такі розповсюджені методи як «організоване насильство на основі «колективних рішень» та «проб і помилок» повинні викорінюватися з практики роботи суспільних інститутів і керівників всіх рівнів. Разом з цим має стимулюватися зростання ініціативи педагогічних колективів професійно-технічних навчальних закладів, роботодавців, соціальних партнерів, державних службовців, громадських формувань і організацій у розв’язанні проблем підготовки кваліфікованих робочих на регіональному рівні, впровадженні інноваційних підходів до вдосконалення навчально-виховного процесу, розвитку взаємодії суб’єктів управління цією сферою. Це вимагає певних організаційних форм, спрямованих на гармонізацію багатого спектру інновацій в життєдіяльності навчальних закладів, які дозволять планувати процес розвитку освіти, переосмислити статус людини як суб’єкта процесу пізнання і діяльності. Автором запропоновано варіанти розвитку децентралізації управління професійно-технічним навчальним закладом, які також можуть бути використані як послідовні етапи формування інноваційної моделі управління системою професійної освіти і навчання в регіоні.
В условиях постепенного перехода от командно-административной системы управления к ее демократизации социальное управление системой образования и каждым конкретным профессионально-техническим учебным заведением должно строиться на научной основе. Такие распространенные методы как "организованное насилие на основе "коллективных решений" и "проб и ошибок" должны искореняться из практики работы общественных институтов и руководителей всех уровней. Вместе с этим должен стимулироваться рост инициативы педагогических коллективов профессионально-технических учебных заведений, работодателей, социальных партнеров, государственных служащих, общественных формирований и организаций в решении проблем подготовки квалифицированных рабочих на региональном уровне, внедрении инновационных подходов к совершенствованию учебно-воспитательного процесса, развития взаимодействия субъектов управления этой сферой. Это требует определенных организационных форм, направленных на гармонизацию богатого спектра инноваций в жизнедеятельности учебных заведений, которые позволят переосмыслить статус человека как субъекта процесса познания и деятельности. Автором предложены варианты развития децентрализации управления профессионально-техническим учебным заведением, которые также могут быть использованы в качестве последовательных этапов формирования инновационной модели управления системой профессионального образования и учебы в регионе.
 
Publisher ІМА-прес, Дніпропетровськ
Західнодонбаський інститут економіки і управління
Западнодонбасский институт экономики и управления
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2764/1/%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9B_%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_Copy.pdf
Петренко, Лариса Михайлівна (2010) Децентрализация управления профессионально-техническим учебным заведением - императив государственной региональной политики Современные проблемы социально-экономического развития регионов: монография. pp. 390-407. ISSN 978-966-331-328-3