Запис Детальніше

Методика аналізу навчально-інформаційного середовища, створеного сукупністю підручників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2971/
 
Title Методика аналізу навчально-інформаційного середовища, створеного сукупністю підручників
Methodology for analysis of studying-information medium, created by the aggregate of text-books
 
Creator Жук, Ю.О.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
 
Description В роботі розглянуто один з можливих підходів до аналізу сукупності підручників, які одночасно використовуються на певному віковому рівні у загальноосвітній середній школі. Наведено приклади інформаційного аналізу сукупностей підручників з природничо-математичних дисциплін з точки зору їх інформаційних характеристик та можливостей виникнення «інформаційної катастрофи».
One of the possible approaches to analysis of the aggregate of text-books, which are used at the same time at certain level of age in secondary school of general education, is considered in this work. Examples of information analysis of the aggregate of text-books on natural and mathematical subjects from the standpoint of their information characteristics and possibilities of "information catastrophe" occurrence are provided.
 
Publisher Пед. думка
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2971/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D1%83_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B0-%D0%A0%D0%95%D0%94.pdf
Жук, Ю.О. (2011) Methodology for analysis of studying-information medium, created by the aggregate of text-books Проблеми сучасного підручника (11). pp. 36-49.