Запис Детальніше

Інтуїція в життєтворчості й вигоранні професійно зорієнтованої діяльнісної особистості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3104/
37.032:17.024.2
 
Title Інтуїція в життєтворчості й вигоранні професійно зорієнтованої діяльнісної особистості
Intuition in life creation and activity-oriented professional burnout personality
 
Creator Зязюн, Іван Андрійович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У сучасній психології вирішення проблеми інтуїтивно-раціонального особистісного досвіду пов'язане з дослідженням творчості. Це стосується виокремлення інтуїтивного і логічного компонентів творчості, пошуку основ класифікації індивідів, згідно з виявом творчих здібностей. Інтелектуальне, емоційно-почуттєве й практшо-професійне виснаження основних складових інтуїції, а отже й творчого досвіду, набуло визначення "психічного вигорання" - своєрідної ерозії людської душі, незалежно від типу професійної діяльності.
Contemporary psychology coincides the problem of intuitive and rational personal experience with the creativity research. It concerns the definition of intuitive and logical components of creativity, the finding of grounds for individuals' classification in the context of creative abilities display. Intellectual, emotional and sensitive as well as practical and professional exhaustion of the
main components of intuition and creative experience has been given a title of "psychological exhaustion " as distinctive erosion of human soul, independently
of the type of professional activity.
 
Publisher Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"
 
Date 2012-07-30
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3104/1/%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD_8.pdf
Зязюн, Іван Андрійович (2012) Intuition in life creation and activity-oriented professional burnout personality Psychological and pedagogical problems of teaching actions (Scientific journal) (1). pp. 9-23.