Запис Детальніше

Діагностика рівнів сформованості превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3339/
371: 37.012.4
 
Title Діагностика рівнів сформованості превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу
Diagnostics of Levels of Preventive Educational Environment Formation in General Educational Institutions
 
Creator Єжова, О. О.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті презентовано діагностику умов, забезпечення яких дає змогу сформувати превентивне виховне середовище у загальноосвітньому навчальному закладі. Для цієї діагностики застосовано системний підхід і використані сучасні психолого-педагогічні та інформаційно-аналітичні методи, які передбачають розроблення інтегральної оцінки. На основі інтегральної оцінки умов превентивного виховного середовища виділено такі рівні його сформованості: високий, середній та низький.
The article presents a diagnostics of the conditions in general educational institutions the adherence to which allows for creation of a preventive educational 254
environment. The system approach is applied to the development of the diagnostic techniques. Also modern psycho-educational and analytical methods have been used
to calculate the integral estimate. The integral estimate takes into account criteria such as preventive educational environment «competence», «supply», «processability» and «manageability». The weighting factors are calculated for criteria and indicators of preventive educational environment based on expert evaluation and the method of hierarchies. It is shown that the maximum value for the formation of preventive educational environment in general educational institutions is the criterion of «manageability» and its performance: psycho-emotional climate in the educational institution, the effectiveness of the system of scientific and methodological support of preventive educational environment, interaction in the formation of a preventive educational environment of general educational institution. High, medium, and low levels of preventive educational environment formation based on its integral estimate are determined.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3339/1/Yezhov%D0%B0_Diahnostuka_rivniv.pdf
Єжова, О. О. (2013) Diagnostics of Levels of Preventive Educational Environment Formation in General Educational Institutions Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді , 1 (17). pp. 247-254. ISSN ISBN: 978-966-189-209-4