Запис Детальніше

Підготовка вчителя до забезпечення якості освітньо-виховного процесу в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3355/
http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-88.pdf
 
Title Підготовка вчителя до забезпечення якості освітньо-виховного процесу в Україні
Preparing teachers to provide quality educational process in Ukraine
 
Creator Зязюн, Іван Андрійович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description За даними систематичних міжнародних досліджень, зокрема Організації економічного співробітництва і розвитку, в програмі з оцінки освітніх досягнень учнів PISA (Programme for International Student Assessment); Міжнародної асоціації з оцінки навчальних досягнень і моніторингового дослідження "Вивчення якості читання і розуміння тексту" PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) до списку країн-лідерів шкільної освіти, в яких особлива увага приділяється відборові і підготовці вчителів, віднесені Канада, група країн Південно-Східної Азії та Тихоокеанського регіону (Сінгапур, Республіка Корея, Тайвань, Гонконг, Японія), з європейських - Фінляндія та Бельгія. До країн зі сталою стабільністю й історичними здобутками педагогічної науки в галузі підготовки вчителів віднесені США, Велика Британія, Франція і ФРН. На фоні цих країн спробуємо порівняти підготовку вчителів в Україні і через виявлені тренди окреслити ситуативні проблеми української педагогічної освіти та запропонувати рекомендації щодо їх вирішення.
According to the data of systematic international researches, in particular the Organization of economic
collaboration and development, in the program for international student assessment PISA (Programme
for International Student Assessment); International association in learning achievements assessment and monitoring research of "Investigation of quality of the text reading and understanding" PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) to the list of countries - the leaders of school education, in which special attention is paid to the teachers selection and preparation, Canada, group of countries of South-east Asia and the Pacific region (Singapore, Republic Korea, Taiwan,
Hong Kong, Japan), Finland and Belgium from. Europe are included. To the countries with permanent stability and historical achievements of pedagogical science in the branch of teachers preparation the USA, Great Britain, France and Federal Republic of Germany. On a background these countries we will make an attempt to compare teachers preparation in Ukraine and through it to find out trends
and to outline the situational problems of Ukrainian pedagogical education and to offer recommendations
concerning their decision.
 
Publisher Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського
Poltava Regional Institute of Postgraduate Education named after M.V. Ostrogradsky
 
Date 2009-06-06
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3355/1/%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD2.pdf
Зязюн, Іван Андрійович (2009) Preparing teachers to provide quality educational process in Ukraine Post Method. Acceleration education, 4 (88). pp. 2-10. ISSN 1815-1391