Запис Детальніше

Дидактичні умови диференціації процесу формування загальнонавчальних компетентностей учнів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3391/
 
Title Дидактичні умови диференціації процесу формування загальнонавчальних компетентностей учнів
Didactic conditions of differentiation of the process of formation of general educational competences of students
 
Creator Трубачева, Світлана Едуардівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Диференціація навчання в умовах компетентнісного підходу набуває нового значення. Діагностика загальних та спеціальних здібностей учнів, їх навчальних особливостей, задатків та психолого-педагогічний супровід будуються на основі особистісного підходу, ставлення до учня як до суб'єкта власного розвитку та саморозвитку.
Differentiation of learning in a competency-based approach acquires a new meaning. Diagnosis of general and special abilities of students, their educational features, desires and psychological and pedagogical support are based on the personal approach, attitude towards the student as a subject of their own development and self-development.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2012
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3391/1/Tza2011_TSE.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) (2012) Didactic conditions of differentiation of the process of formation of general educational competences of students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2011 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 24-26.