Дидактичні умови диференціації процесу формування загальнонавчальних компетентностей учнів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3391/
|
|
Title |
Дидактичні умови диференціації процесу формування загальнонавчальних компетентностей учнів
Didactic conditions of differentiation of the process of formation of general educational competences of students |
|
Creator |
Трубачева, Світлана Едуардівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Диференціація навчання в умовах компетентнісного підходу набуває нового значення. Діагностика загальних та спеціальних здібностей учнів, їх навчальних особливостей, задатків та психолого-педагогічний супровід будуються на основі особистісного підходу, ставлення до учня як до суб'єкта власного розвитку та саморозвитку.
Differentiation of learning in a competency-based approach acquires a new meaning. Diagnosis of general and special abilities of students, their educational features, desires and psychological and pedagogical support are based on the personal approach, attitude towards the student as a subject of their own development and self-development. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3391/1/Tza2011_TSE.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) (2012) Didactic conditions of differentiation of the process of formation of general educational competences of students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2011 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 24-26. |
|