Запис Детальніше

Проектні технології у реалізації діяльнісного аспекту процесу фундаменталізації змісту освіти старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3397/
 
Title Проектні технології у реалізації діяльнісного аспекту процесу фундаменталізації змісту освіти старшокласників
Design technology in the implementation of the activity aspect of the process of fundamentalization of the education content high school students
 
Creator Трубачева, Світлана Едуардівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У психології і педагогіці виявлена і добре вивчена залежність вибору професії від спрямованості навчальних і трудових інтересів учнів, від успішності основних видів їх повсякденної діяльності. Оскільки різнобічний розвиток особистості передбачає достатній рівень розвитку здібностей до провідних видів діяльності, в основу організації та забезпечення професійно-орієнтованої навчальної діяльності учнів має бути покладена інваріантна система з основних видів діяльності.
In psychology and pedagogy are identified and well learned, the dependence of the choice of profession from the direction of the educational and employment interests of students, the success of the main types of their daily activities. As a versatile development of personality implies a sufficient level of development of abilities for leading activities based on design and provision of professionally-oriented learning activities of students should be assigned an invariant system of core activities.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2013
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3397/1/Tza13_13_TSE.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) (2013) Design technology in the implementation of the activity aspect of the process of fundamentalization of the education content high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 117-118.