Запис Детальніше

Технологія навчального проектування: теоретико-методичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3405/
 
Title Технологія навчального проектування: теоретико-методичний аспект
Технология учебного проектирования: теоретико-методический аспект
The technology of instructional design: theoretical and methodological aspects
 
Creator Мося, І.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті висвітлюються теоретичні і методичні аспекти застосування технології навчального проектування, обгрунтовуються особливості методу проектів, його переваги у порівнянні з усталеними способами навчальної роботи, суть та види навчальних проектів, зміст та характер діяльності учасників проектування, характеризується структура поетапного виконання навчальних проектів. Наведено приклади проектів (проблема; вид проекту, предмети; стислий опис проекту) з предметів загальноосвітньої підготовки учнів.
В статье освещаются теоретические и методические аспекты применения технологии учебного проектирования, обосновываются особенности метода проектов, его преимущества в сравнении с установившимися способами учебной работы, сущность и виды учебных проектов, содержание и характер деятельности участников проектирования, приводится структура поэтапного выполнения учебных проектов. Приведены примеры проектов (проблема; вид проекта; предметы; сжатое описание проекта) из предметов общеобразовательной подготовки учащихся.
The paper highlights the theoretical and methodological aspects of the use of educational technology design features of the method are justified projects, his advantages by comparison to the set methods of educational work, the nature and types of educational projects, the content and nature of the participants in the design, the structure is phased implementation of training projects. Examples of projects (problem; type of project; objects; compressed description of project) are made from the articles of general preparation of students.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2013
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3405/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%28%D0%A1%D1%83%D0%BC%D0%B8%29_%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F._%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82.pdf
Мося, І.А. (2013) The technology of instructional design: theoretical and methodological aspects Науковий вісник ІПТО НАПН України (30). ISSN 2223-5752