Запис Детальніше

Використання ТЗН у навчально-виробничому процесі професійної школи в Україні (1960–1991 рр. ХХ століття)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3410/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/349/391
 
Title Використання ТЗН у навчально-виробничому процесі професійної школи в Україні (1960–1991 рр. ХХ століття)
Использование ТСО в учебно-производственном процессе профессиональной школы в Украине (1960–1991 гг. ХХ столетия)
Use of technical learning tools in educationalproductive Process of professional school in ukraine (1960–1991 хх of century)
 
Creator Смоляна, Н.В.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Статтю присвячено історико-педагогічному аналізу проблеми використання технічних засобів навчання у навчально-виробничій діяльності закладів профтехосвіти Української Радянської Соціалістичної Республіки (1960–1991 рр. ХХ ст.). Виходячи з позицій поєднання професійного навчання з виробничою працею, обґрунтовано позитивні й негативні аспекти використання технічних засобів навчання у навчально-виробничому процесі. На основі вивчених архівних та літературних матеріалів вищезазначеного періоду доведено, що питанням упровадження, оновлення технічних засобів навчання як важливої складової професійної підготовки робітників у професійно-технічних навчальних закладах приділялася значна увага як на рівні навчальних закладів, так і на рівні держави.
Статья посвящена анализу проблемы использования технических средств обучения в учебно-производственной деятельности учреждений профтехобразования Украинской Советской Социалистической Республики (1960–1991 гг. ХХ ст.). Исходя из позиций соединения профессионального обучения с производительным трудом, обоснованы позитивные и негативные аспекты использования технических средств обучения в учебно-производственном процессе. На основе изученных архивных и литературных материалов вышеназванного периода доказано, что вопросам введения, обновления технических средств обучения как важной составляющей профессиональной подготовки работников в профессионально-технических учебных заведениях уделялось значительное внимание как на уровне учебных заведений, так и на уровне государства.
The article is devoted to the analysis of a problem of the use of technical learning
tools in educational-productive activity of establishments of vocational education of Ukrainian Soviet Socialistic Republic (1960-1991 ХХ of item). Coming from positions of connection of the vocational training with productive labour, the positive and negative aspects of the use of technical learning tools are proved in the educational-productive process of students. Based on the study of archival and literary materials of abovementioned period, it is proved that the issues of introducing, updating technical training as an important component of training of workers in vocational education has received considerable attention both at school and at the state level.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3410/1/%D0%A1%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B0_%D0%A2%D0%97%D0%9D_%D0%BE%D1%81%D1%82_%D0%B2%D0%B0%D1%80.pdf
Смоляна, Н.В. (2011) Use of technical learning tools in educationalproductive Process of professional school in ukraine (1960–1991 хх of century) Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (22). ISSN 2076-8184