Запис Детальніше

Особливості формування системи знань про людину у змісті підручника нового покоління

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3422/
 
Title Особливості формування системи знань про людину у змісті підручника нового покоління
Features of the formation of the system knowledge of human in the content of the textbook of new generation
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37 Education
37.02 General questions of didactics and method
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглянуто можливості шкільного підручника у процесі формування системи знань про людину як найзначнішого компонента соціального досвіду. Акцентовано увагу на необхідності введення методологічних знань при побудові навчального матеріалу, як допоміжного засобу в умовах інтенсивного інформаційного зростання.
In the article deal possibilities of a school textbook in the process of forming a system of knowledge about the person as the most significant component of social experience. Attention focuses on the needs to incorporate methodological expertise in the construction of educational material as an aid in the intensity of information growth.
В статье рассматриваются возможности школьного учебника в процессе формирования системы знаний о человеке как самого значительного компонента социального опыта. Акцентируется внимание на необходимости введения методологических знаний в построение учебного материала как вспомогательного средства в условиях интенсивного информационного роста.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3422/1/2010_PSP_VGO.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2010) Features of the formation of the system knowledge of human in the content of the textbook of new generation Проблеми сучасного підручника, 1 (10). pp. 41-48.