Особливості формування системи знань про людину у змісті підручника нового покоління
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3422/
|
|
Title |
Особливості формування системи знань про людину у змісті підручника нового покоління
Features of the formation of the system knowledge of human in the content of the textbook of new generation |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37 Education
37.02 General questions of didactics and method 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглянуто можливості шкільного підручника у процесі формування системи знань про людину як найзначнішого компонента соціального досвіду. Акцентовано увагу на необхідності введення методологічних знань при побудові навчального матеріалу, як допоміжного засобу в умовах інтенсивного інформаційного зростання.
In the article deal possibilities of a school textbook in the process of forming a system of knowledge about the person as the most significant component of social experience. Attention focuses on the needs to incorporate methodological expertise in the construction of educational material as an aid in the intensity of information growth. В статье рассматриваются возможности школьного учебника в процессе формирования системы знаний о человеке как самого значительного компонента социального опыта. Акцентируется внимание на необходимости введения методологических знаний в построение учебного материала как вспомогательного средства в условиях интенсивного информационного роста. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3422/1/2010_PSP_VGO.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2010) Features of the formation of the system knowledge of human in the content of the textbook of new generation Проблеми сучасного підручника, 1 (10). pp. 41-48. |
|