Запис Детальніше

Особистісна компетентність як фактор розвитку професіоналізму майбутнього вчителя у ФРН

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3475/
37.0(063)
 
Title Особистісна компетентність як фактор розвитку професіоналізму майбутнього вчителя у ФРН
Transformational competence as a factor in the development of future teacher professionalism in Germany
 
Creator Дяченко, Л.М.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description На сучасному етапі професійна педагогічна освіта у ФРН характеризується домінуванням компетентнісного підходу до підготовки вчителів, що зафіксовано як на федеративному, так і на міжнародному рівнях: проект "Налагодження освітніх структур" (2003 р.), рамкові угоди (2007-2010 рр.) Конференції Міністрів освіти федеративних земель, "Орієнтовні рамки освітньої підготовки в умовах глобального розвитку" (2007 р.) і т.д.. Завданнями цих документів є: визначення точок конвергенції і вироблення загального розуміння змісту кваліфікацій за рівнями в термінах компетенцій та результатів навчання; окреслення компетентнісної моделі як шкільної, так і професійної педагогічної освіти; визначення структури компетентнісної підготовки вчителів.
At the present stage of professional teacher education in Germany is characterized by the dominance of the competency approach to teacher training, which recorded both the federal and international levels : the project " Establishing educational institutions " ( 2003), framework agreements (2007-2010) Conference Ministers of Education of federal lands, " estimated scope of educational attainment in terms of global development" ( 2007) , etc.. objectives of these documents are: the definition of the points of convergence and the development of a common understanding of the content of qualifications by level in terms of competencies and learning outcomes ; outline the competency model as a school and vocational teacher education ; determine the structure of the competency of teacher training
 
Publisher Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Nijinsky State University Nikolai Gogol
 
Date 2012-04-26
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3475/1/Binder2.pdf
Дяченко, Л.М. (2012) Transformational competence as a factor in the development of future teacher professionalism in Germany Interdisciplinary methodology as the humanities: language, education, culture (2). pp. 99-101.