Запис Детальніше

Формування в учнів ПТНЗ почуття господаря своєї долі (практичні поради для педагогів)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3612/
 
Title Формування в учнів ПТНЗ почуття господаря своєї долі (практичні поради для педагогів)
Developing a sense of students PTU master of my fate (practical advice for teachers)
Формирование у учащихся ПТУ чувства хозяина своей судьбы (практические советы для педагогов)
 
Creator Калошин, В.Ф.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Розглянуті основні положення поведінкової моделі особистості “господар”. Обгрунтована необхідність її формування в учнів ПТНЗ.Надані практичні поради педагогам ПТНЗ щодо формування в учнів відповідальності за свою долю. Запропонована технологія формування в учнів моделі поведінки «Господар власної долі».
Рассмотрены основные положения поведенческой модели личности «хозяин». Обоснована необходимость ее формирования у учащихся ПТУ. Даны практические советы педагогам ПТУ по формированию у учащихся ответственности за свою судьбу. Предложена технология формирования у учащихся модели поведения «Хозяин своей судьбы».
The substantive provisions of the behavioral model of personality "hazyain." Necessity of its formation at vocational schools. Practical tips for teachers to build a vocational school students' responsibility for their own destiny. The technology of formation of students' behaviors "master of his destiny."
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3612/1/10_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D1%88%D0%B8%D0%BD.pdf
Калошин, В.Ф. (2012) Developing a sense of students PTU master of my fate (practical advice for teachers) Професійно-технічна освіта, 4 (57). pp. 6-9.