Запис Детальніше

Роль і значення експерименту процесі підручникотворення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3640/
 
Title Роль і значення експерименту процесі підручникотворення
The role and the importance of an experiment in the process of textbooks creation
 
Creator Засєкіна, Тетяна Миколаївна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description Тенденції розвитку процесу національного підручникотворення з позицій оцінювання змін до процедури апробації та експериментальної перевірки новостворених підручників.
З метою подальшого розвитку і вдосконалення національної системи підручникотворення пропонуються підходи до визначення ролі експерименту у цьому процесі; процедура створення експериментальних навчальних видань та їх статус; необхідність удосконалення критеріїв і процедури оцінювання якості навчальної літератури.
Experiment is that very issue which must perform the forecast and the regulative functions in the theory and the practice of the creation and the approbation of the academic literature. The legislative recognition of the procedure of the creation of the experimental programs and textbooks which could realize the new approaches in meeting the demands of the educational state standard, the improvement of the criteria of the new textbooks evaluation quality, their compulsory pre-approbation would promote the development of a really innovational new academic and methodological provision of school education.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3640/1/11-13%D0%97%D0%B0%D1%81%D1%94%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
- Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840 <http://orcid.org/0000-0001-9362-5840>) (2013) The role and the importance of an experiment in the process of textbooks creation Проблеми сучасного підручника (13). pp. 95-105.