Типологія уроків іноземної мови у старшій школі та її реалізація у змісті підручників
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3724/
|
|
Title |
Типологія уроків іноземної мови у старшій школі та її реалізація у змісті підручників
The typology of the lessons on a foreign language in the high school and their realization in the textbooks content |
|
Creator |
Алєксєєнко, Ірина Вікторівна
|
|
Subject |
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
81 Linguistics and languages |
|
Description |
Досліджується питання типології уроків іноземної мови. Ана- лізуються класифікації уроків у дидактичній, лінгводидактичній і методичній літературі. Обґрунтовується типологія уроків іноземної мови у старшій школі відповідно до сучасної парадигми іншомовної освіти. Здійснюється аналіз змісту чинних підручників з іноземної мови для старшої школі щодо реалізації визначених типів і видів уроку. The article deals with the problem of foreign language lessons typology. The didactic and language lessons classifi cations are analyzed. Foreign language lessons typology in high school is grounded under the modern paradigm of foreign language education: cultural, competence, communicative, active, studentcentered, profi le-based and level approaches. There are fi ve types: 1) lesson of foreign language communicative skills formation; 2) lesson of foreign language communicative skills development; 3) lesson of foreign language communicative skills practical use; 4) combined lesson; 5) nontraditional lessons. There are such lesson classes: complex lesson, integrated lesson, interactive lesson, innovative lesson, student-centered lesson, competence-oriented lesson, profi le-oriented lesson, problem-research lesson, communicative lesson. The analysis of foreign language lessons typology realization in the modern foreign language textbooks content for high schools is given. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3724/1/3-5_%D0%90%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Алєксєєнко, Ірина Вікторівна (2013) The typology of the lessons on a foreign language in the high school and their realization in the textbooks content Проблеми сучасного підручника (13). pp. 19-30. |
|