Запис Детальніше

Формування змісту сучасного підручника: людинознавчі аспекти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3755/
 
Title Формування змісту сучасного підручника: людинознавчі аспекти
The formation of the modern textbook content: the human studies aspect
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Теоретико-методологічні засади формування змісту
освіти у старшій школі з огляду на людинознавчі аспекти. Розглянуто наукові трактування поняття «зміст освіти». Обґрунтовано важливість системного підходу у процесі формування змісту освіти загалом і конструювання системи знань про людину зокрема. Зосереджено увагу на проблемі формування системи знань про людину в учнів старшої школи.
The article outlines the theoretical and methodological principles of formation of educational content in high school considering man-oriented aspects. Different
scholars’ interpretations of the content of education are analyzed. The article deals with the problem of forming the system of knowledge about human as an important
component of the content of education. The importance of a systematic approach in the process of constructing educational content and general knowledge about a man in particular is proved. Special attention is given to the problem of forming knowledge about man in high school students. Some didactic principles of cross disciplinary approach to the system of knowledge about the man in the modern textbook creation are revealed. It gives the analysis of the value of knowledge about man for the development of personality. Attention focuses on the needs
to incorporate methodological knowledge in the construction of educational material as an aid in the intensity of information growth.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3755/1/7-9%D0%92%D0%B0%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
Васьківська, Галина Олексіївна (2013) The formation of the modern textbook content: the human studies aspect Проблеми сучасного підручника (13). pp. 55-63. ISSN 978-966-644-364-2