Запис Детальніше

Оцінювання якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4292/
 
Title Оцінювання якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання
Quality Assessment Of Information And Communication Technologies Training
 
Creator Спірін, О.М.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті уточнено поняття інформаційно-комунікаційної технології навчання. На основі аналізу досвіду організації, проведення, аналізу результатів експериментальної роботи з оцінювання якості методичної системи базової фахової підготовки вчителів інформатики за кредитно-модульною технологією обґрунтовано зовнішні та внутрішні критерії оцінювання якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Наведено показники й підходи щодо їх оцінювання для з'ясування ступеня проявлення критеріїв.
In the article the concept of information and communication technology training is specified. It is grounded an external and internal criteria of information and communication technologies training quality assessment based on experience of the organization, carrying out and analysis of experimental work results on quality assessment methodical system of informatics teachers base vocational training in the conditions of credit-modular technology. Indicators and approaches of their assessment to define the criteria degree are resulted.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4292/3/Spirin104.pdf
- Спірін, О.М. (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) (2012) Quality Assessment Of Information And Communication Technologies Training Педагогічна і психологічна науки в Україні: в 5 т. – Т. 3: загальна середня освіта, 3 (5). pp. 323-324. ISSN ISBN 978-966-644-212-6