Запис Детальніше

Австралійські та Українські підходи до полікультурної освіти майбутніх учителів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4376/
 
Title Австралійські та Українські підходи до полікультурної освіти майбутніх учителів
Multicultural Education of Pre-service Teachers: Australian and Ukrainian Approaches
 
Creator Авшенюк, Н.М.
Голуб, Л.І.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Здійснено порівняльний аналіз українського та австралійського підходів до впровадження полікультурної освіти майбутніх учителів. Акцентовано на важливості інтеркультурної компетентності педагога в обох країнах. Окреслено сутність понять «полікультурна освіта» та «інтеркультурна компетентність учителя».
The paper compares approaches to the implementation of multicultural education of prospective teachers in Australia and Ukraine. The authors emphasise the importance of teacher intercultural competence in both countries and outline the essence of the notions «multicultural education» and «teacher intercultural competence».
 
Publisher University of Lodz, Poland.
Університет Лодзі, Польща.
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4376/1/%D0%90%D0%B2%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96_%D1%82%D0%B0_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96__%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8_%D0%B4%D0%BE_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8_%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85_%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2.pdf
Авшенюк, Н.М. and Голуб, Л.І. (2012) Multicultural Education of Pre-service Teachers: Australian and Ukrainian Approaches Reseach, policy, and practice in techer edukation in europe, 1. pp. 91-103. ISSN ISBN: 978-83-7525-809-7