Використання ІКТ для оцінювання інформаційно- комунікаційної компетентності вчителів (досвід Естонії)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4488/
|
|
Title |
Використання ІКТ для оцінювання інформаційно- комунікаційної компетентності вчителів (досвід Естонії)
Use ICT for assessment information and communication competency of teachers (Estonian experience) |
|
Creator |
Сороко, Н.В.
|
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядаються підходи до оцінювання інформаційно- комунікаційної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій в контексті вивчення позитивного досвіду країн Європейського Союзу, зокрема Естонії. Розглядаються пропозиції естонських науковців щодо здійснення адекватного оцінювання ІК-компетентності вчителів із використанням Веб-інструментів The article discussed approaches to evaluation of teachers information and communication competence by using ICT in the context of the research the positive experience of the European Union (EU), for example in Estonia. There are considered Estonian researchers proposals to implement adequate evaluation of teachers information and communication competency by using the Web tools. |
|
Publisher |
РВВ КДПУ ім.В.Винниченка
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4488/1/%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F_2014.pdf
- Сороко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>) (2014) Use ICT for assessment information and communication competency of teachers (Estonian experience) Наукові записки, 5 (1). pp. 55-61. ISSN ISBN 978-966-7406-67-7 |
|