Запис Детальніше

До питання визначення поняття полікультурної освіти в зарубіжній педагогічній науці

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5301/
 
Title До питання визначення поняття полікультурної освіти в зарубіжній педагогічній науці
On the question of the definition of multicultural education in foreign educational science
 
Creator Іванюк, І.В.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Автор звертає увагу на відсутність єдиної термінології щодо змісту поняття "полікультурна освіта" серед зарубіжних і українських учених. Звертається увага на особливості використання, та інформативний зміст термінів у сфері полікультурної освіти та міжкультурної освіти в сучасній педагогічній науці.
The author draws attention to the lack of common terminology regarding the content of the definition of " Multicultural Education " among foreign and Ukrainian scientists. Attention is paid to the usage patterns, and informative content of the terms Multicultural Education and Intercultural Education in modern pedagogical science.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2014-06-05
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5301/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0_2014.pdf
Іванюк, І.В. (2014) On the question of the definition of multicultural education in foreign educational science In: Педагогічна компаративістика-2014: якісний вимір освіти зарубіжжя та український контекст.: матеріали наук.-практ. семінару (Київ, 5 червня 2014р.) Педагогічна думка, м.Київ, Україна, pp. 48-50. ISBN 978-966-644-356-9