Запис Детальніше

Професійний розвиток учителів Грецької республіки: сучасний стан і проблеми

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5354/
378.091.12.011.3-051 (495)
 
Title Професійний розвиток учителів Грецької республіки: сучасний стан і проблеми
Professional development of teachers Hellenic Republic: current situation and challenges
 
Creator Постригач, Н.О.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті зазначено, що в цілому якість грецького учителя справляє значний вплив на успішність студентів, ще спроби приписати цей загальний вплив лише особливим характеристикам може розглядатися як такий, що матиме значення для двох типів учительської політики : з одного боку найму, набору та відбору, а з іншого - професійного розвитку.
In article it was noted that overall Greek teacher quality has an important impact on student achievement but that attempts to attribute this overall impact to specific teacher characteristics have only partly been successful. This can be seen as having implications for two types of teacher policies: hiring, recruitment and selection on the one hand, and professional development on the other.
 
Publisher Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"
 
Date 2012-11-15
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5354/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA_%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2_%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%B8_%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD_%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8.pdf
Постригач, Н.О. (2012) Professional development of teachers Hellenic Republic: current situation and challenges Theory and practice of social systems: philosophy, psychology, education, sociology, 4 (48). pp. 46-53. ISSN 2078-7782