Запис Детальніше

Критеріально-рівнева структура професійної майстерності викладачів графічного дизайну у вищих навчальних закладах мистецького профілю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5493/
http://www.mixmd.edu.ua/
 
Title Критеріально-рівнева структура професійної майстерності викладачів графічного дизайну у вищих навчальних закладах мистецького профілю
Criterion and level structure of the professional skills of graphic design teachers in higher educational establishments of artistic type
 
Creator Баніт, Ольга Василівна
 
Subject 37 Education
374 Education and training out of school. Further education
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description Автором розроблено критеріально-рівневу структуру професійної майстерності викладачів графічного дизайну, представлену двома складовими, кожна з яких характеризується чотирма критеріями. Перша складова – педагогічна майстерність (ціннісно-мотиваційний, компетентнісно-кваліфікаційний, рефлексивно-операційний, комунікативно-діяльнісний критерії); друга складова – дизайнерська майстерність (мистецький, художній, комп’ютерний, проектний критерії).
Author developed criterion and level structure of professional skills of graphic design teachers, presented by two components, each of which is characterized by four criteria. The first component is pedagogical skills (value-motivation, competence and qualification, reflexive-operative, communicative and activity criteria criteria); the second component – design skill (art, artistic, computer, project criteria).
 
Publisher МІХМД
MIHMD
 
Date 2012-11-15
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5493/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9C%D0%86%D0%A5%D0%9C%D0%94_2012.pdf
Баніт, Ольга Василівна (2012) Criterion and level structure of the professional skills of graphic design teachers in higher educational establishments of artistic type In: Tendencies of development of domestic design and design education in the measurement of modernity Педагогічні науки (1). MIHMD, м.Київ, Україна, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, pp. 17-19.