Запис Детальніше

Теорія і практика підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5650/
http://zu@zu.edu.ua
 
Title Теорія і практика підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій
 
Creator Романова, Г.М.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description На основе обобщения результатов исследования подготовки преподавателей высших экономических учебных заведений к проектированию учебных технологий определены перспективные направления разработки этой научной проблемы, которые представлены на трех уровнях: социальном (повышение роли государства в профессиональной подготовке преподавателей высших экономических учебных заведений), педагогическом (усовершенствование содержательных и процессуальных аспектов подготовки преподавателей высших экономических учебных заведений к проектированию учебных технологий, ее научно-методического обеспечения) и личностно-профессиональном (самообразование и профессиональное саморазвитие).
The dissertation examines theoretical and methodological foundation of training higher economic education institutions instructors to design individully-styled educational technologies. The author’s conception of the aforementioned training is developed on the basis of the subject-productive approach.
The model and technologies of training higher economic education institu-tions instructors to design individully-styled educational technologies are theoretically grounded and experimentally tested; the structure of instructors’ readiness to design educational technologies is developed; the criteria, indicators and levels thereof are defined; styles of designing educational technologies are determined and studied.
The prospective areas for further research of the problem of training higher economic education institutions instructors to design individully-styled educational technologies are specified.
 
Date 2012
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5650/1/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84_%D0%BE%D1%81%D1%82.pdf
Романова, Г.М. (2012) Теорія і практика підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій Other thesis, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана».